بهترین رستوران‌های لوکس تهران کدامند؟

تاریخ انتشار : 1 آبان 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۷ خرداد ۱۴۰۲
بهترین رستوران‌های لوکس تهران کدامند؟

دو سه سالی می‌شود که ماراتن باز شدن رستوران‌های گران قیمت و لوکس در تهران شروع شده. رستوران‌هایی که گفته می‌شود بیشتر مشتریان ثابت دارند و  همیشه ممکن است آنها را برای رفتن انتخاب نکنید، مگر اینکه مراسمی خاص در پیش باشد یا بخواهید یک روز ویژه داشته باشید. با رفتن به این رستوران‌ها همه جوره بهتان این حس القا می‌شود که به جایی خاص وارد شده‌اید. از اسم رستوران‌ها بگیرید تا منویی پر از غذاهای گاه عجیب و غریب. رستوران‌هایی که کمتر در منویشان قیمت نوشته شده و وقتی تصمیم به رفتن گرفتید فکر قیمت‌های بالایشان را هم باید بکنید. در این پست نگاهی داریم به رستوران‌های لوکس تهران و غذاهایی که بهتر است در هرکدام سفارش دهید. در نوشتن این لیست به نظرات کاربران در سایت های مختلف توجه شده است.

رستوران دیوان

یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های تهران، رستوران دیوان است. دلایلی که باعث معروفیت رستوران دیوان شده علاوه بر کیفیت غذاهایش، دکوراسیون شیک آن و تلفیق دکور سنتی و مدرنش است. روی دیوارها نقاشی‌های مینیاتوری زده‌اند و با اینکه غذاها ایرانی است ولی به شکلی کاملا مدرن آن را جلویتان می‌گذارند. اگر دقیق‌تر بخواهیم بگوییم مثلا قیمه نثار را به شکلی امروزی و مدرن برایتان تزئین می‌کنند انگار که غذایی چینی یا ژاپنی سفارش داده‌اید. در منوی رستوران دیوان به سبک و سیاق رستوران‌های لوکس دیگر خبری از قیمت نیست، اگرچه برای کمتر کسی هم که به این رستوران می‌آید قیمت مهم است. از کته استیک، کباب ترش و برنج دودی، فسنجان اردک و ماهیچه اینجا زیاد تعریف می‌کنند.

آدرس: خیابان فرشته، بعد از خیابان کوهیار، مجتمع تجاری سام سنتر

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌های تهران

رستوران مستوران

رستوران مس توران مثل اسمش، دکور و فضای متفاوتی دارد و پر از چیزهای مسی است. غافلگیری! این چیزی است که در این رستوران زیاد تجربه‌اش می‌کنید هرچند که ممکن است کمی زیادی هم به نظر برسد. در بدو ورود برایتان آفتابه و لگن مسی می‌آورند که دستتان را بشویید و بعد نان محلی که در همان تنور رستوران پخته می‌شود با ماست محلی سرو می‌شود. مس توران، رستوران گرانی است و انواع و اقسام غذاهای ایرانی را دارد. از چلو گردن و آلبالو پلو و زرشک پلو بگیر تا آبگوشت چهارمغز و کباب شاه پسند. غذاهایی هم که بهتر است سفارش دهید همینهاست. در کل می‌گویند به یک بار امتحان کردنش می‌ارزد.

آدرس: میدان نیاوران، ابتدای خیابان باهنر، جنب مهمانسرای وزارت امور خارجه

رستوران لئون

وقتی حرف رستوران‌های لوکس تهران در میان باشد، رستوران لئون هم پای ثابت حرف است. رستوران لئون که حالا ۴ شعبه در تهران دارد، جزو باسابقه‌ترین رستوران‌های تهران است. اولین شعبه این رستوران در سال ۱۹۶۰ یعنی ۵۷ سال پیش در تهران باز شده. و حالا با گذشت زمان برای خودش اسم و رسمی به هم زده است. هر کدام از شعبه‌های لئون و به خصوص دو شعبه آن مشتریان خاص خودش را دارد. بعضی ها از شعبه خیابان آبان راضی‌اند و برخی دیگر از شعبات دیگر مثل سام سنتر که لوکس‌تر است. رستوران لئون با اینکه اسمی فرانسوی دارد، ولی منویش غذاهای متنوعی را در برمی گیرد. از استیک تا سالمون و پیتزا و لازانیا و لئون سیگنیچر. بهترین و کم ریسک‌ترین انتخاب‌ها هم همینهاست.

آدرس شعبه مرکز خرید سام سنتر: ولیعصر، بالاتر از پل پارک وی، خیابان فرشته، مرکز خرید سام سنتر

آدرس شعبه آبان: کریم خان زند، خیابان آبان جنوبی، نبش خیابان ورشو

بستنی‌های معروف جهان که باید امتحان کرد!

رستوران مانسون

در سایت رستوران مانسون نوشته طوفانی از طعم‌های کشورهای آسیای شرقی. مانسون در بین رستوران‌های لوکس تهران، تقریبا جزو قدیمی‌ترین‌هاست . همینکه وارد رستوران می‌شوید دکور سفید و مشکی آن نظرتان را جلب میک‌ند و کمی بعد فضای تاریک رستوران هم گویی میخواهد فضای رستوران‌های آسیای شرقی را القا کند که البته خیلی‌ها آن را نپسندیده اند. منوی رستوران مجموعه‌ای است از اسم‌های عجیب و غریب که غذاهایی از هند و چین تا سنگاپور و تایلند را در بر می‌گیرد. اما باید در این رستوران گران قیمت و لوکس چی سفارش داد؟ مانسون را به سوشی‌های تر و تازه‌اش می‌شناسند، مثل دراگون سوشی. از اسپیرنگ رول میگو آن بسیار تعریف می‌‎کنند و مرغ با تمبر هندی و بیف و بروکلی آن هم به مذاق خیلی‌ها خوش آمده.

آدرس: خیابان گاندی جنوبی، نبش چهارم گاندی، مرکز خرید گاندی، طبقه همکف، واحد ۸

دیگر رستوران‌های لوکس تهران

رستوران البرز: برای کباب بازها این رستوران بسیار آشناست. رستورانی که به کباب‌های ۷۰ سانتی متریش شناخته می‌شود و در آن موسیقی زنده برقرار است و نوازنده شاید آهنگ مورد علاقه شما را هم اجرا کند. طبق گفته‌ها استیک و ماهی سالمون اینجا خوشمزه است.

آدرس: سهروردی شمالی، بالاتر از چهارراه شهید بهشتی، نبش کوچه نیکو قدم

 

رستوران بین‌المللی اسفندیار: غذاهای این رستوران که لیست عریض و طویلی دارد به صورت بوفه ارائه می‌شود و موزیک زنده هم در آن برقرار است.

آدرس: خیابان ولیعصر، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار،پلاک ۲۶

 

رستوران تاج محل: رستورانی با غذاهای هندی. بیشتر غذاهای اینجا تند است، اما بسته به سلیقه مشتری غیر تند هم سرو می‌شود. در تاج محل غذاهایی مثل سمبوسه، انواع خورشت‌ها، بوتی کباب و گوشت پالاک زیاد طرفدار دارند.

آدرس: شیخ بهائی جنوبی، پلاک ۲۹

 

رستوران لوشاتو: لوشاتو به فرانسه یعنی قصر. این رستوران هم به سبک رستوران‌های گران قیمت فرانسوی درست شده. منو و بار این رستوران بسیار پر و پیمان است و غذاهای دریایی را هم شامل می‎‌شود. گوشت دنده گوسفند با سس نعناع، مرغابی با سس پرتقال، مرغ گریل شده با سس دیژون و چیکن کوردن بلو از جمله بهترین غذاهای این رستورانند.

آدرس: تجریش،خیابان فنا خسرو، سه راه دربند

 

رستوران آنتروکوت: یک رستوران فرانسوی که به خصوص استیکش بسیار محبوب است.

آدرس: اتوبان کردستان،خیابان شیراز جنوبی، نبش کوچه ژاله، پلاک ۱

 

رستوران گردان برج میلاد: تجربه غذا خوردن در ارتفاع ۲۷۶ متری سطح زمین در حالیکه هر دو ساعت یکبار، ۳۶۰ درجه می‌چرخد حتما تجربه نابی است. غذاها به صورت بوفه سرو می شوند.

آدرس: اتوبان همت، برج میلاد تهران

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

دسته:رستوران

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

۱ نظر

  • پاسخ بیتا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ از ۱۷:۵۵

    لطفا لیست بروز کنید🤦‍♀️ اینا که خیلیهاشون بستند

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد