مکان‌های تفریحی تهران برای جوانان کجاست؟

تاریخ انتشار : 16 مرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
مکان های تفریحی تهران برای جوانان

تا چند سال قبل تفریح در تهران نیازش چندان احساس نمی‌شد. چون یا مقوله لوکسی محسوب می‌شد، یا امکاناتش نبود. تفریح، فوقش سینما بود یا پارک و رفتن به گیم نت‌ها. در حقیقت ممکن بود گاهی شدت بیکاری و حوصله سررفتگی، وادارتان کند که به خواب پناه ببرید. ولی اوضاع خوشبختانه فرق کرده و دایره تفریح‌ها به خصوص در شهر بزرگی چون تهران هرچند به عقیده بسیاری هنوز آنطور که باید و شاید راضی‌کننده نیست، ولی خیلی بیشتر شده و سلیقه‌های مختلف را پوشش می‌دهد. آنطور که برای بسیاری از جوان‌ترها این سوال پیش می‌آید که مکان‌های تفریحی تهران برای جوانان کجاست؟

بام تهران

بام تهران

بام تهران از قدیم‌الایام یکی از جاهای مناسب تهران برای تفریح بوده و همیشه نسبت به دوستدارانش وفادار مانده است. دلیل این محبوبیت هم تا حدودی مشخص است. بعضی وقت‌ها و به خصوص وسط هفته که شهر از شلوغی زیاد در حال انفجار است، بام تهران خلوت و دنج است و جایی برای فرار از شلوغی زیاد شهر. شهر زیر پایت است و هوا هم به نسبت آن پایین تازه و مطبوع.

بام تهران تنها به هوای تر و تازه و دو نفره‌اش شناخته نمی‌شود یا به جایی که می‌توان ساعت‌ها در گوشه‌ای نشست و به چراغ‌های روشن اتوبان‌ها و خانه‌ها خیره شد. از سال ۹۴ و با اضافه شدن امکانات جدید مثل رستوران‌های متنوع و سورتمه بام و  مینی‌باس برقی که شما را تا بالا می‌برد و زحمت‌تان را کم می‌کند، جای  مناسب‌تری هم شده. اگر دلتان هیجان هم بخواهد می‌توانید فاصله دو کوه را آویزان بر یک کابل طی کنید و از آن حال و هوای آرام دربیاید که خب چه کاری است؟

بام تهران، اسکیپ روم یا اتاق فرار هم دارد، اتاقی که در آن می‌توانید داستان‌های معمایی و جنایی را با دوستان‌تان حل کنید و حسابی سرگرم شوید. اسکیپ روم بام در بوستان سلامتی ۲ واقع شده.

آدرس: انتهای ولنجک تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال

پل طبیعت

پل طبیعت

نمادهای تهران دیگر تنها به برج آزادی و برج میلاد خلاصه نمی‌شود و پل طبیعت هم حالا جزو آنهاست. پل طبیعت تهران جزو بهترین مکان های تفریحی تهران است، چه برای جوان‌ترها، چه برای پا به سن گذاشته‌ها و چه برای بچه‌ها.

می‌توان با خیال راحت و بدون اینکه ماشینی رد شود، روی پل راه رفت و از آن بالا رفت و آمد ماشین‌ها در اتوبان مدرس را تماشا کرد و در گوشه و کنار پل عکس‌های دو نفره قشنگی گرفت. با افتتاح رستوران‌های روی پل هم که انواع و اقسام غذاها را پیش چشم ببیننده طبخ می‌کنند، پل طبیعت به مکانی که پیش از این کمبودش در تهران به شدت احساس  می‌‍شد بدل شده است. این پل فود کورت هم دارد.

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش

جذابیت‌های پل طبیعت تنها به خود پل محدود نمی‌شود. در همان محدوده یکی از جاها برای گذران وقت، پارک آب و آتش است. پارک آب و آتش، یکی از زیباترین پارک‌های تهران است و امکاناتی دارد که تا پیش از این در تهران وجود نداشت. پارک، سه فود کورت دارد که مهمترین‌شان فود کورت راه چوبی‌ست. رستوران‌های فیش اند چیپس، گیلانه و پامولا در این فود کورت از بقیه بهترند.

اما جدا از وجود رستوران و کافه، چرا پارک آب و آتش به یکی از مکان‌های تفریحی تهران برای جوانان تبدیل شده؟ به غیر از حال و هوای خوش و خرم پارک، به خاطر گنبد مینا و سینمای ۷ بعدی‌اش. گنبد مینا، بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه است و جایی است برای عاشقان نجوم. در سینمای ۷ بعدی هم می‌توانید هیجان را تجربه کنید و به جنگ زامبی‌ها بروید.

آدرس: میدان ونک، اتوبان حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، ضلع جنوبی اتوبان دسترسی به پارک هم از دو ورودی ممکن است؛ یکی خود اتوبان حقانی و دیگری کوچه کنار پارک در ضلع غربی.

بیشتر بخوانید: دریاچه‌های اطراف تهران برای سفری یک روزه

کافه‌های برد گیم

کافه های برد گیم

سرعت رشد کافه‌ها در تهران بسیار سرسام‌آور و سریع است. آنطور که ممکن است حتی یک‌روز که از سرکار برمی‌گردید در خانه‌تان را باز کنید و ببینید که تبدیل به کافه شده! اما در بین هزاران کافه‌ای که در تهران باز شده، برخی از کافه‌ها، ابتکار عمل به خرج داده‌اند و فضایی برای بازی و سرگرمی مشتریان‌شان در نظر گرفته‌اند. در حقیقت کافه را از حالت همیشگی مکانی برای معاشرت و گذران وقت و خوردن خوراکی خارج کرده‌اند. در تهران:

کافه برد گیم که مهمترین کافه با محور بازی های رومیزی و بردگیم است و بازی‌ها در ۴ دسته طبقه‌بندی شده‌اند. در خیابان سلیمان خاطر (لاین چپ)، کوچه گلزار، پلاک ۶

کافه بازی فکر کده که انواع و اقسام بازی‌های دست جمعی فکر و ذهنی را داراست. در سعادت آباد ،بالاتر از چهار راه سرو، بلوار پاکنژاد ،خیابان آسمان چهارم شرقی، پلاک ۴

هوم کافه با داشتن قفسه‌ای از بازی‌های دسته جمعی در خیابان فاطمی غربی، روبروی سازمان آب، نبش خیابان پروین اعتصامی، پاساژ مریم، پلاک ۶

از جمله کافه‌هایی هستند که در تهران می‌توان به بازی‌های متنوعی، خود را مهمان کرد.

دیگر مکان‌های تفریحی تهران برای جوانان

اسکیپ روم

اسکیپ روم یا اتاق‌های فرار، جایی هستند برای بازی و حل معما. در شهر تهران اسکیپ روم‌های زیادی وجود دارد که آدرس بعضی از آنها:

-میدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، بعد از چهارراه سرچشمه، کوچه قوام الحضور، کوچه جاویدی، کوچه فخرالملک، پلاک ۱۱، عمارت دبیرالملک، منزل عالیجناب میرزامحمد حسین خان فراهانی

-بلوار آفریقا (جردن)، ضلع شمال شرقی تقاطع با خیابان ظفر، ساختمان شماره ۹۳، طبقه ۵

-پارک لاله

-خیابان نوفل لوشاتو (چرچیل)، بن بست مسعود سعد، پردیس علم و فناوری

-پاسداران، میدان قبا، کوچه کنارِ فرهنگسرای رسانه و دیجیتال (کوچه بین ایستگاه آتش نشانی و فرهنگسرا)، داخل فرهنگسرای رسانه

-بلوار دریا، خیابان گل ها، کوچه توحید پنجم، پلاک ۳۶، طبقه چهارم

خیابان سی تیر

این خیابان با آمدن دکه‌ها و کافه‌های سیار به خصوص در شب‌ها به خیابانی پر شور و نشاط برای همه و به خصوص جوانترها تبدیل شده است. در این خیابان تماشای موزه آبگینه هم خالی از لطف نیست.

سورتمه تهران

اینجا امکان هیجان و تفریح را برایتان فراهم می‌کند و پیست دوچرخه‌سواری و طبیعتی خوش آب و هوا هم دارد. سورتمه تهران در میدان تجریش، خیابان دربند، خیابان اسدالهی، بوستان گلابدره واقع شده. در تهران جز توچال که تله کابین دارد، کوه دربند هم دارای تله سیژ است  و می‌توان بر بالای بلندی سوار بر آن شد و لحظات خوبی را سپری کرد. تله سیژ تهران در تجریش، خیابان دربند، میدان کوهنوردان قرار گرفته.

مجموعه توچال

در مجموعه توچال که تفریح‌های مهیجی از بانجی جامپینگ تا زییپ لاین در آن گرد هم آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی؛ چند قدم در خیابان‌های پایتخت!

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

۲ نظر

  • پاسخ سحر ۷ اسفند ۱۳۹۷ از ۰۹:۴۸

    ممنون از سایت خوبتون ، اما چرا باغ گیاه شناسی ملی ایران و موزه حشرات اش رو توی سایت خودتون معرفی نکردید،فکر می کنم اطلاعات سایت هنوز جای تکمیل شدن داره

  • پاسخ Sadra ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ از ۱۶:۰۵

    خوب بود مرسی

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد