سوغات رشت را از کجا بخریم؟

تاریخ انتشار : 3 مرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
سوغات رشت

همین که به رشت شهر باران و دریا و خوراکی‌های خوشمزه برسید، حتما دلتان می‌خواهد بتوانید خوشی سفرتان را با کسانی که دوستشان دارید تقسیم کنید. بیشترین چیزی که از رشت می‌توانید به عنوان سوغاتی بخرید خوراکی‌های خوشمزه گیلانی هستند. در اینجا سوغات رشت و جاهایی که می‌توانید این سوغاتی‌ها را بخرید معرفی می‌کنیم.

رشته خشکار؛ معروف‌ترین سوغات رشت

رشته خشکار

رشته خشکار یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های گیلانی است که بازارش در ماه رمضان حسابی داغ می‌شود. قدمت این شیرینی را حدود ۳۰۰سال تخمین می‌زنند. مرکز اصلی رشته خوشکار منطقه طاهرگوراب در صومعه‌ سرای گیلان است. در این منطقه افرادی زندگی می‌کنند که سال‌هاست رشته‌ریزی شغل خانوادگی‌شان است. رشته خشکار را می‌توانید به صورت خام یا آماده تهیه  کنید.

اگر رشته خشکار را خام خریدید قبل از مصرف باید آن را کمی سرخ کنید و با شربتی که از گلاب و زعفران درست کرده‌اید شیرینش کنید. برای تهیه رشته خشکار از رشت می‌توانید به بازار رشت بروید. از ورودی خیابان امام‌خمینی که وارد بازار بشوید به راسته‌ای می‌رسید که مخصوص فروش خوراکی‌هاست. در همین راسته رشته‌خشکارهای خیلی خوبی پیدا می‌کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران‌های رشت

کلوچه فومن؛سوغات خوشمزه رشت

کلوچه فومن

کلوچه فومن از قدیمی‌ترین کلوچه‌های ایران است که به اسم شهر خاستگاهش معروف شده.  قدیم‌ها این کلوچه را فقط در فومن و مناطق اطرافش می‌شناختند و زنان فومنی آن را در خانه برای مصرف خودشان می‌پختند، اما کم‌کم با توریستی‌شدن منطقه، مردم شهرهای دیگر هم این کلوچه را چشیدند و حالا در بیشتر شهرهای ایران می‌توانید از این کلوچه‌ها پیدا کنید. اما اگر به رشت یا فومن سفر می‌کنید حیف است که طعم کلوچه فومن اصیل را تجربه نکنید.

در رشت برای خرید کلوچه فومن وسواس به خرج بدهید و به سبزه میدان بروید. جنب اداره مخابرات مغازه کلوچه مدبر قرار گرفته و می‌توانید بهترین کلوچه فومن رشت را بخرید.

پنیر سیاهمزگی؛ یک پنیر رشتی خوشمزه

پنیر سیاهمزگی

پنیر در سبدغذایی مردم خیلی از کشورها جایگاه ویژه‌ای دارد. پنیرسیاهمزگی یا سیامزگی انقدر خوشمزه است که می‌تواند با پنیرهای معروف جهان رقابت کند. این پنیر در منطقه شفت تهیه می‌شود. پنیر سیاهمزگی را بدون گرفتن خامه از شیر درست می‌کنند و همین شیوه تهیه‌اش باعث می‌شود که این پنیر بسیار چرب و خوشمزه باشد. پنیر سیاهمزگی را می‌توانید از بازار بزرگ رشت در خیابان پیرسرا تهیه کنید.

ممکن است موقع خرید پنیر سیاهمزگی از اینکه پنیر کهنه از پنیر تازه گران‌تر است تعجب کنید، دلیل این تفاوت قیمت در این است که پنیر سیاهمزگی کهنه را نمک‌سود می‌کنند تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به رشت

وسایل حصیری؛ مهمترین صنایع دستی رشت

حصیر شمال

بسیاری از ما با دیدن سبد و کلاه‌ و بادبزن‌های حصیری به دوران کودکی‌مان برمی‌گردیم. حصیربافی از مهم‌ترین صنایع دستی رشت به حساب می‌آید. حصیرها از گیاه‌های خودرویی که در باتلاق رشد می‌کنند درست می‌شوند. حصیرهای ساده و رنگی انتخاب خوبی هستند که به عنوان سوغات رشت تهیه کنید. اگر بخواهید از خود رشت این وسایل حصیری را بخرید به بازار رشت بروید، در راسته خرازی‌ها مغازه‌هایی هستند که محصولات حصیری می‌فروشند.

و در آخر توصیه ما این است که به بازار بزرگ رشت بروید و همه سوغات رشت را از این بازار تهیه کنید. به جز مواردی که در بالا معرفی کردیم، دلار (نمک سبز)، ماهی دودی، برنج، چای، ترشی هفت‌بیجار، باقالا و… هم از سوغات رشت هستند که نمی‌شود از خیرشان گذشت.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته که باید در مورد مراکز خرید رشت بدانید

دسته:سوغات

مطالب مرتبط :

بهترین کافه‌های رشت کدامند؟

بهترین کافه‌های رشت کدامند؟

27 خرداد 1402
اطراف رشت کجا برویم؟

اطراف رشت کجا برویم؟

1 خرداد 1402

۱ نظر

  • پاسخ محمد ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ از ۰۰:۲۵

    با سلام. رشت دریا ندارد.چرا شهر باران و دریا!!!!!؟

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد