دیدنی‌های مراغه که نباید در سفرتان از دست بدهید

تاریخ انتشار : 12 تیر 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۵ آبان ۱۴۰۰
دیدنی های مراغه

دیدنی‌های مراغه انقدر زیادند که خیلی‌ها باورشان نمی‌شود همه‌ این جاذبه‌ها در یک شهر  قرار داشته باشند. مراغه از آن شهرهایی است که آب‌وهوای خوب و تاریخ پرباری دارد و به واسطه همین ویژگی‌ها مسافران بسیاری را جذب می‌کند. همجواری با کوه سهند و رودخانه صوفی‌چای باعث شده است که این منطقه طبیعتی بی‌نظیر داشته باشد. از اواسط بهار تا اوایل پاییز بهترین زمانی است که می‌توانید به مراغه سفر کنید. در اینجا چند جای دیدنی مراغه را معرفی می‌کنیم.

رصدخانه مراغه

رصد خانه مراغه

این رصد خانه روی تپه‌ای به نام طالب‌خوان که بلندترین منطقه در شهر مراغه است قرار گرفته و آن‌قدر ارتفاع دارد که از آنجا به راحتی بتوانید دریاچه ارومیه را ببینید. همچنین رصدخانه مراغه تفریبا از همه جای شهر دیده می‌شود. و یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های مراغه است. رصدخانه مراغه اولین و بزرگ‌ترین رصدخانه تاریخی ایران است که از خواجه نصیر توسی به یادگار مانده و حدود ۷۰۰ سال قدمت دارد.

آدرس: استان آذربایجان شرقی، شهر مراغه، خیابان رصدخانه

بازار مراغه

بازار مراغه هم از آن بازارهای قدیمی‌ای است که نباید دیدنش را از دست بدهید. پرسه‌زدن در دالان‌های تو در توی زیبا و خرید لبنیات محلی و میوه‌های تازه از این بازار از کارهایی است که مسافران مراغه نباید از دست بدهند. اگر به بازار مراغه رفتید از مدرسه محییه هم دیدن کنید. این مدرسه در اواخر قرن پنجم هجره ساخته سده و ارزش تاریخی دارد.

بیشتر بخوانید: سوغات شهر مراغه، آنچه باید از این شهر بخرید

گنبد کبود مراغه

گنبد کبود مراغه

گنبد کبود اسمش هم آدم را به هیجان می‌آورد و احساس می‌کند با بنایی پر از قصه طرف است. این بنا یکی از زیباترین بناهای تاریخی و دیدنی‌های مراغه است که شبیه منشوری ده‌وجهی ساخته شده است و قدمتش احتمالا به دوره سلجوقیان برمی‌گردد و با این قدمت حتما قصه‌های زیادی به خودش دیده. روایت است که محل دفن مادر هلاکوخان هم در این گنبد قرار دارد. معماری متفاوت و تزئینات زیبای گنبد کبود شما از جذابیت‌های این گنبد تاریخی‌ست.

آدرس: آذربایجان شرقی، مراغه، خیابان موسوی

مقبره آقالار

این بنا روی مقبره میرعبدالفتاح مراغی یکی از عرفا و شاعران نامی دوران زندیه ساخته شده است که در دهه ۸۰ به موزه سنگ‌نگاره‌ها تبدیل شده است. در این موزه نمونه‌هایی از سنگ‌های مزار تاریخی نگه‌داری می‌شود. معماری داخلی مقبره هم بسیار زیباست و دیدنش خالی از لطف نیست.

آدرس: آذربایجان شرقی، مراغه، بلوار شهید مقدم، خیابان آقالار

پل سرچشمه روستای مردق

پل مردق

این پل یکی از پل‌های مهم تاریخی این منطقه است که قدمتش به دوران صفوی برمی‌گردد و در آثار ملی ثبت شده است. بنا به روایتی اسم رود مردق چای را از مردی به نام مردی چای گرفته‌اند. با اینکه این پل مربوط به دوران صفوی است، شیوه معماری‌اش به سبک معماری ایلخانی شباهت دارد. آب جاری در این رودخانه هم مانند آبشار گور داغ از ارتفاعات سهند جاری شده است. اگر از دیدن طبیعت و آثار تاریخی لذت می‌برید حتما بازدید از پل مردق را در برنامه سفرتان قرار دهید.

آدرس: آذربایجان شرقی، مراغه، ۱۲ کیلومتری جاده قدیم مراغه به هشترود

آبشار گور داغ

این آبشار را با نام کوره چکان هم می‌شناسند. آبشار زیبای گور داغ از دارتفاعات کوه سهند سرازیر می‌شود و حدود ۹ متر ارتفاع دارد.  این آبشار در روستان چکان قرار دارد که فاصله این روستا با مراغه فقط ۵ کیلومتر است و در سفرتان به مراغه به سادگی می‌توانید از این آبشار زیبا هم دیدن کنید و چند ساعتی را در طبیعتی بی‌نظیر بگذرانید.

آدرس: آذربایجان شرقی، مراغه، روستای چکان

بیشتر بخوانید: بوی خوش کباب در رستوران‌های مراغه

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

سوغات مراغه

سوغات شهر مراغه، آنچه باید از این شهر بخرید

19 تیر 1396

۱ نظر

  • پاسخ مریم ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ از ۱۳:۳۰

    یاشاسین مراغا

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد