خصوصیات همسفر خوب چیست؟

تاریخ انتشار : 6 اردیبهشت 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
همسفر خوب کیست

خصوصیات همسفر خوب چیست؟ این سوالی است که قبل از سفر یا بعد از سفرهای ناخوشایند برایمان پیش می‌آید. انتخاب همسفر خوب از انتخاب مقصد سفر، وسیله سفر، محل اقامت و خلاصه همه اجزا و مراحل سفر مهم‌تر است. انتخاب اشتباه همسفر می‌تواند سفری را که می‌توانست بهترین سفر عمرتان باشد، به خاطره‌ای تبدیل کند که بعدها از آن سفر به عنوان یک فاجعه نام ببرید. هر سفری مناسب تیپ شخصیتی خاصی است. برخی دوست دارند در هتل‌های لوکس اقامت کنند و برخی کمپ‌زدن را ترجیح می‌دهند. برخی عاشق سفرهای ماجراجویانه هستند و گروهی از سفرهای آرام خوششان می‌آید. باید همسفرتان را مطابق با نوع سفری که خواهید رفت انتخاب کنید، اما بعضی ویژگی‌ها هستند که افراد را تبدیل به همسفری می‌کنند که می‌تواند هر نوع سفری را به بدترین سفر عمرتان تبدیل کند.

همسفر خوب و ریسک پذیری

آن‌هایی که ریسک‌‌پذیر نیستند

در هر نوع سفری ممکن است اتفاقی بیفتد که در پی آن مجبور باشید تصمیمی بگیرید که با چاشنی ریسک همراه است. افرادی که اهل ریسک نیستند، در این شرایط دست‌وپایشان را گم می‌کنند و ممکن است آشوب راه بیندازند و حال شما و خودشان را بهم بریزند. درست برعکس آدم‌های ریسک‌پذیر. ریسک‌‌پذیرها این‌جور وقت‌ها از هیجان قضیه خوشحال ‌هم می‌شوند و اگر شما هم نتوانید تصمیم بگیرید به کمکتان خواهند آمد.

همسفر خوب و تجربه غذاهای جدید

آن‌هایی که هر غذایی را نمی‌خورند

با کسانی که از تجربه غذاهای جدید می‌ترسند، همسفر نشوید. غذای هر منطقه یکی از راه‌های شناختن فرهنگ جایی است که به آن سفر می‌کنید. اگر همسفرتان اهل تجربه غذاهای جدید در محل‌های جدید نباشد، شما را به یکی از فست‌فودهای معروف خواهد کشاند و شما هم از تجربه یک غذای هیجان‌انگیز که شاید بعدها هرگز فرصت تجربه‌اش را پیدا نکنید محروم خواهید شد. پس موقع انتخاب همسفر خاطره رستوران‌هایی را که با هم رفته‌اید مرور کنید.

همسفر خوب و وقت‌ شناس

آن‌هایی که وقت تلف می‌کنند

بعضی‌ها دست خودشان هم نیست و ناخودآگاه وقت تلف می‌کنند. این آدم‌ها بندکفش بستنشان هم چند دقیقه بیشتر از بقیه طول می‌کشد. بعضی‌ها هم با آرامش هر جایی که می‌خواهند می‌ایستند و مدام در حالت‌های مختلف سلفی می‌گیرند. در سفر زمان محدود است و اگر بخواهید جاهای بیشتری را ببینید و بیشتر تفریح کنید باید از زمانتان بیشترین استفاده را ببرد. آدم‌های وقت‌تلف‌کن در سفر عصبی‌تان خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: چطور مقصد بعدی سفر را انتخاب کنم؟

همسفر خوب و بد قول نبودن

آن‌هایی که بدقول هستند

آدم‌های بدقول نه فقط در سفر که همیشه آزاردهنده هستند. همانطور که گفتیم زمان در سفر محدود است. حالا تصور کنید با همسفرتان قرار گذاشته‌اید که ساعت ۸ صبح برای برای صبحانه آماده باشید و بعد به باقی برنامه‌هایتان برسید. این دوست عزیز ساعت ۸ تازه از خواب بیدار می‌شود تا دوش بگیرد. همه برنامه روزتان عقب خواهد افتاد.  این فقط یک نمونه از دردسرهای آدم بدقول در سفر بود.

همسفر خوب و انعطاف پذیر

آن‌هایی که حرف حرف خودشان است

بیشتر آدم‌ها درصدی از خودخواهی در وجودشان هست، اما این درصد در بعضی‌ها بالاتر است. این افراد اگر اوضاع کمی مطابق میلشان نباشد اوقاتشان تلخ می‌شود. حالا فرض کنید با یکی از این آدم‌ها سفر کنید. اگر همسفر خودخواه شما دلش نخواهد به فلان مرکز خرید بیاید یا غذای فلان رستوران را بچشد در حالی که اکثریت موافق آن مرکز خرید یا رستوران هستند؛ یا پاهاش را روی زمین می‌کوبد و می‌گوید همراهی‌تان نمی‌کند که دراین صورت حال افراد گروه گرفته می‌شود یا همراهتان می‌آید و انقدر سرسنگین است که باز هم حال همه افراد گروه گرفته می‌شود. موقع انتخاب همسفر سراغ دوستانی بروید که انعطاف‌پذیر هستند و با نظر جمع راه می‌آیند.

 

حالا در جواب این سوال که خصوصیات همسفر خوب چیست باید بگوییم کسی که ویژگی‌های بالا را نداشته باشد در حالت کلی همسفر خوبی است. در مرحله بعد باید ویژگی‌های مشترک خودتان و دوستانتان را در نظر بگیرید. اگر بودجه‌‌ای که برای سفر درنظر گرفته‌اید و سبک سفر مورد علاقه‌تان یکسان باشد احتمالا سفر خوبی خواهید داشت.

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد