جاهای دیدنی همدان؛ معرفی روستاهای گردشگری این استان

تاریخ انتشار : 31 خرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۳ آبان ۱۴۰۰
روستاهای همدان

جاهای دیدنی همدان کم نیستند، اما همدان از آن استان‌هایی است که خیلی از جاذبه‌های گردشگری‌اش از دید از گردشگران دور مانده است. بیشتر مردم از همدان فقط آرامگاه‌های ابن‌سینا و باباطاهر و غارعلیصدر را می‌شناسند، اما روستاهای منحصربه‌فردش با طبیعت زیبا و آب‌وهوای خوبش برای سفرهای تابستانی انتخاب خیلی جذابی است. در اینجا چند روستای جذاب همدان را معرفی می‌کنیم که بیشترشان به خاطر طبیعت منطقه معماری‌ای سنگی و متفاوت دارند.

روستای ورکانه

روستای ورکانه

به روستای ورکانه روستای رنسانسی ایران هم می‌گویند. دلیل این اسم‌گذاری بافت متفاوت و سنگی‌ آن است. تمامی خانه‌های ورکانه سنگی و تمامی خیابان‌هایش سنگ‌فرش هستند. بازتاب نور خورشید در ساعت‌های مختلف جلوه‌های متنوعی به این روستا می‌دهد. روستای ورکانه به خاطر ظاهر جذابش توجه سینماگران را به خودش جلب کرده و چندین فیلم و سریال از جمله سریال علی‌البدل در این روستا فیلم‌برداری شده‌اند. کسانی که اسب‌سواری دوست داشته باشند هم می‌توانند در اسطبل تاریخی روستا اسب‌سواری کنند.

روستای ملحمدره

روستای ملحمدره همدان

این روستا در ۷ کیلومتری شمال اسدآباد واقع شده و آن را دومین روستای گردشگری همدان می‌دانند. ملحمدره روستایی پله‌کانی است که زیبایی‌اش تنه به تنه زیبایی ماسوله می‌زند و البته از ماسوله بکرتر باقی مانده. خانه‌های گلی و سنگی روستا با پنجره‌های چوبی و گل‌های پیچک و عطر درختان آلویی که توی فضا می‌پیچد هر گردگشری را محسور می‌کند. ملحمدره روستایی تاریخی است، اما بیشتر از بافت و هویت تاریخی آن طبیعت زیبایش است که مسافران را جذب می‌کند.

روستای سیمین ابرو

روستای سیمین ابرو

این روستا در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی همدان و در منطقه‌ای کوهپایه‌ای قرار گرفته. سیمین ابرو معماری خیلی خاصی دارد و خانه‌هایش به صورت پله‌کانی و با سنگ ساخته شده‌اند. عمر این روستا به حدود ۳۰۰ سال می‌رسد،‌ خیلی‌ها دیدن قبرستان‌های قدیمی برایشان جذاب است، اگر شما هم از این دسته هستید حتما به قبرستان قدیمی این روستا سر بزنید و سنگ قبرهای قدیمی را ببینید. اگر در فصل رسیدن گردوها به همدان سفر کردید رفتن به سیمین ابرو و گردوهای تازه‌اش را از دست ندهید.

روستای گشانی

روستای گشانی همدان

گشانی از روستاهای تویسرکان در همدان است و آب‌ و هوایی سرد و کوهستانی دارد، به همین خاطر بهتر است که در فصل تابستان به آن سفر کنید. دیدن خانه‌های زیبا و ایوان‌دار با پنجره‌های چوبی و قدم‌ زدن در باغ‌های بادام و گردو و گیلاس و زردآلوی اطراف روستا برای مسافران جذاب است. کسانی که به فرهنگ عامه و بازی‌های محلی علاقه دارند می‌توانند در کوچه‌های روستا کودکانی را ببینند که مشغول بازی‌های قدیمی‌ای مثل گردوبازی و الک‌دولک و کمربندبازی هستند. عمر گشانی ۵۰۰ سال تخمین زده شده و مکان‌های تاریخی‌ای مثل امامزاده ابراهیم قدمت این روستا را نشان می‌دهند.

روستای حبشی

روستای حبشی ۲۶ کیلومتر تا اسدآباد فاصله دارد. به خاطر شباهت معماری‌ روستای حبشی با بقایای تاریخی دوران مادها این روستای را بازمانده‌ای از دوران مادها می‌دانند. بهترین فصل سفر به این روستا بهار و تابستان است. روستای حبشی در حال حاضر بیشتر به خاطر طبیعت زیبایش گردشگر جذب می‌کند. خیلی‌ها برای چیدن گیاهان دارویی و لذت بردن ازگل‌های رنگارنگ و مناظرچشم‌نواز به روستای حبشی می‌روند. کسانی هم که اهل ورزش‌های کوهنوردی هستند این روستا را به خاطر جاذبه‌های کوهستانی‌اش انتخاب می‌کنند.

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

تالاب آق گل کجاست؟

تالاب آق گل کجاست؟

19 اردیبهشت 1402
بهترین هتل همدان

بهترین هتل همدان از دید کاربران کدام است؟

13 خرداد 1398

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد