۱۰ پیشنهاد برای جاهای تفریحی تهران برای کودکان

تاریخ انتشار : 16 مرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
جاهای تفریحی تهران برای کودکان

در شهر بزرگی چون تهران فضاهای چندانی برای تفریح و بازی کودکان وجود ندارد. فضای شهری مناسب آنها ساخته نشده و بیشتر تفریح‌ها به جاهایی مثل مهدکودک و پارک‌ها محدود می‌شود. این در حالی است که شما اگر کودکی داشته باشید و با خود اینطرف و آنطرف ببریدش، کم پیش می‌آید که به زحمت نیافتید. اما هستند کسانی هم که معتقدند اوضاع به بدی دهه ۷۰ و ۸۰ دیگر نیست و رفته رفته شرایط برای حضور کودکان در فضاهای عمومی، کافه‌ها و رستوران‌ها در حال فراهم شدن است. هرچند تعداد جاهای تفریحی تهران برای کودکان چندان زیاد نیست، اما ما چند پیشنهاد برایتان داریم. با اسنپ تریپ، سرویس رزرو هتل همراه باشید.

۱- باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران

بچه‌ها را باید از سنین پایین با کتاب آشنا کرد تا در آینده با کتاب بیگانه نباشند. جایی که بتوانند با خیال راحت در گوشه‌ای بنشینند، بین قفسه‌ها بچرخند و کتاب بردارند، بدون اینکه کسی دلخور شود. حالا با افتتاح باغ کتاب تهران به عنوان نمایشگاه کتاب دائمی در تپه‌های عباس‌آباد این فرصت فراهم شده.

در باغ کتاب تهران، یک فضای اختصاصی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده که در آن علاوه بر عرضه محصولات فرهنگی و کتاب، فضای شاد و مفرحی هم برایشان به وجود آمده. مجسمه‌ها و عروسک‌های محبوب کودکان در گوشه و کنار آن گذاشته شده و امکان بازی و سرگرمی آنها در فضایی بزرگ و جذاب به وجود آمده . سینمای کودکان هم هوس رفتن و بردن کودکان به آن را بیشتر می‌کند. خلاصه بگوییم به کمتر بچه‌ای در اینجا بد می‌گذرد.

آدرس: مترو حقانی، ۱۰ دقیقه پیاده تا باغ کتاب

۲- باغ پرندگان تهرانباغ پرندگان تهران

یکی از جذاب‌ترین جاها برای کودکان می‌تواند جایی باشد که پرندگان زیادی در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف در آن گرد آمده‌اند. در باغ پرندگان تهران که بزرگ‌ترین باغ پرندگان ایران است، پرندگانی مثل جغد، شاهین، عقاب، طاووس، پلیکان و فلامینگو نگهداری می‌شوند. برکه‌های بزرگ و کوچکی در گوشه و کنار پارک وجود دارد. و بالای سرتان پرنده‌ها در پروازند. یعنی بهترین فرصت برای آشنایی بچه‌ها با پرنده‌ها و حیوانات از نزدیک. در باغ پرندگان تهران، زمین بازی مخصوص کودکان هم هست و سوار درشکه هم می‌توانند بشوند. ساعت کار همه روز از ۹ تا ۱۸٫

مسیر ۱: خیابان هنگام، خیابان ۳۵ متری استقلال، خیابان کوهستان، باغ پرندگان تهران

مسیر ۲: بزرگراه شهید بابایی شرق بعد از خروجی هنگام، لاین کندرو شهرک امید، خیابان کوهستان، باغ پرندگان تهران

۳- پارک دلفین‌ها

پارک دلفین ها

تهران، کیلومترها با دریا فاصله دارد. از آن گذشته در کدام دریا می‌شود از نزدیک دلفین‌ها و شیرهای دریایی را که بالا و پایین می‌پرند تماشا کرد؟ باید تا جزیره هنگام یا قشم برویم که خیلی دورند.

دلفیناریوم برج میلاد، نخستین دلفیناریوم غیر ساحلی در خاورمیانه و مرتفع‌ترین دلفیناریوم دنیاست. در این پارک چهار شیردریایی وجود دارد که با آموزش‌هایی که به آنها داده شده هم میتوانند نقاشی بکشند، هم عکس یادگاری بگیرند و هم ساز دهنی بزنند و تماشای همه اینها برای بچه‌ها می‌تواند شادی‌آفرین باشد.

آدرس: برج میلاد تهران

شماره های تماس: ۸۸۶۲۸۶۰۹۸۸۶۲۴۷۳۳

وب سایت برای خرید بلیط: http://www.tdpark.ir

۴- باغ وحش و قلعه سحرآمیز پارک ارم

باغ وحش تهران

یکی از اولین مراکز تفریحی تهران در زمانی که تفریح در تهران نیازش چندان احساس نمی‌شد و به برهوتی می‌مانست، پارک ارم بود. شهربازی پارک ارم از سال‌های دور تا کنون یار تفریح‌دوستان، چه بزرگ و چه کوچک بوده.

جز شهربازی ارم، یکی از مناسب‌ترین قسمت‌های پارک برای تفریح کودکان باغ وحش و قلعه سحرآمیزش است. در باغ وحش تهران که بزرگترین باغ وحش پایتخت است، ۱۱۰ گونه جانوری نگهداری می‌شود، از شیر و فیل بگیرید تا مار، کبک و مرغ و خروس.

بعد از دیدن باغ وحش و غذا دادن به حیوانات که فرصتی است برای تماشای دنیای حیوانات بزرگ و کوچک، می‌توانید فرزندتان را به قلعه سحرآمیز پارک که سالن سرپوشیده بازی است و ۱۱۰ بازی و گیم در آن وجود دارد ببرید و اوقات خوشی را برایش رقم بزنید.

آدرس: اتوبان تهران-کرج

۵- دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر

قایق‌سواری برای ما بزرگترها بسیار جذاب است، چه برسد به بچه‌ها که از دیدن آب مثل بیشتر ما سر ذوق می‌آیند. دریاچه خلیج فارس یا چیتگر، تنها دریاچه پایتخت است و از این رو طرفدار زیاد دارد.

این دریاچه که یکی از جاهای تفریحی تهران برای کودکان هم هست، با داشتن زمین بازی مخصوص آنها، آبنمای موزیکال، بازی‌های متنوع آبی و دوچرخه سواری می‌تواند لحظات شادی را برایشان در شهر پردود و دم تهران فراهم کند. میتوان پرواز پرندگان دریاچه را تماشا کرد یا با دوچرخه دوری هم اطرافش زد و خنده را به لب بچه‌ها نشاند.

آدرس: همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای چیتگر

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

از دیگر جاهای تفریحی تهران برای کودکان

۶- پارک ژوراسیک تهران

۲۸ مدل مجسمه دایناسور در آن گرد هم آمده و از آن گذشته با شیوه زندگی و خورد و خوراک دایناسورها هم می‌توان آشنا شد.

آدرس: سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق (پایین‌تر از پارک پرواز)

۷- شهربازی بیلینو

شهربازی بیلینو که پارک موضوعی عمرانی و ساختمان‌سازی است و دستگاه‌های ساختمانی واقعی و راه‌سازی مثل بیل مکانیکی، لودر بازی، جرثقیل و نوار نقاله، ماشین حمل الوار، جرثقیل چنگکی و بیل مکانیکی از جمله وسایل آن است.

آدرس: بزرگراه همت، بعد از یادگار امام، بوستان نهج‌البلاغه، فاز یک

۸- موزه عروسک‌های ملل

موزه عروسک‌های ملل، در این موزه ۵۴۰ عروسک فرهنگی از ۵۳ کشور دنیا به نمایش گذاشته شده. و بخش‌هایی مثل عروسک‌های نمایشی‌، عروسک‌های سایه و عروسک‌های قومی ایران دارد.

آدرس: خیابان پاسداران، نگارستان پنجم (حاج هادی)، پلاک ۴

۹- سرزمین عجایب

سرزمین عجایب مجتمع‌های تجاری تیراژه یک و دو که دستگاه‌های مختلفی برای بازی بچه‌ها دارند.

آدرس تیراژه ۱: بزرگراه اشرفی اصفهانی، پایین‌تر از پونک، مجتمع تجاری تیراژه

تیراژه ۲: بزرگراه امام علی به سمت جنوب، خروجی شهید مدنی، جنب مترو

۱۰- خانه‌های کودک

خانه‌های کودک و بازی که اسباب‌بازی‌های مختلف در آن برای بازی بچه‌ها هست. این خانه‌های بازی در مناطق مختلف شهر قرار دارند و با جستجوی عبارت” مراکز خانه بازی کودک در تهران” می‌توان به آدرس هر کدام رسید.

بیشتر بخوانید: مکان‌های تفریحی تهران برای جوانان

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

۸ نظر

  • پاسخ fae ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ از ۱۹:۲۲

    نه والا اصلا خوب نیست. اولا هیچ محوطه ای نیست باز باشه که آدم خانواده رو ببره هرکاری خواستن از دوچرخه سواری تا بازی با ماشین کنترلی کنن و اماکنی که از حیوانات استفاده می کنند فقط بردگی و درد رو برای اون حیوانات رقم می زنند. دلفین و پستانداران دریایی باید در دریا باشند و میمون در جنگل (مگر اینکه نیاز به درمان و توانبخشی داشته باشند) و متاسفانه من هرگز ندیدم جایی از این قبیل رو که حداقلش نیاز حیوانات رو رفع کنن! خیلی جاها حتی غذای مناسب به اونها نمی دن! یه شیر نباید پفک بخوره! یک میمون نباید شکلات بخوره! بله می تونن ولی نباید بخورن، مام میتونیم دمپایی بخوریم ولی نباید اینکارو کنیم … . یک زمین بازی یا زمین بسکتبال یا صخره نوردی رایگان برای بزرگسال نداریم. یک محیط روشن و دلباز برای کتابخوانی تفریحی نداریم. پیستهای استاندارد برای اسکیت، دوچرخه، اسکوتر، … نداریم. هرجام که می خوای تکون بخوری یکی هی می گه این ممنوعه اون ممنوعه! پس معنای فضای عمومی چیه؟؟؟ یه جا نداریم گیاهان و اهمیتشونو نشون بدن و همه “یادگیریهای” این اماکن به درد بچه های زیر ۶ سال می خوره! باغ کتاب واقعا فاجعه بود در حدی که گاهی آدم احساس می کرد به شعورش داره توهین می شه! هم دستگاههای آموزشیش که بسیار مبتدی و معدود بودن هم حتی قسمت اسباب بازی فروشیش که ببخشید ولی من تو خود چین هم اسباب بازیهایی با کیفیت به این پایینی ندیده بودم … . ما حتی یک پارک ترمپولین نداریم در حالیکه این وسایل حتی برای بزرگسالان گاهی مصارف درمانی دارن و ساختن هیچ یک از این اماکن و امکانات کاری نداره. تهران خیلی فضاهای مرده و بی مصرف داره ولی یا طرحهای واقعا بی مصرف اینگونه این فضاهارو هدر می دن یا اصلا نمی سازن. الان که حیاط رو گرفتن و وجب به وجب شده برجهای بتونی و دلگیر و بدون امکانات چرا کسی نمی آد باغ بسازه که مردمی که مثل خود بنده دلشون می گیره برن حداقل برای چند لحظه بین درختان میوه و نفسی تازه کنن و با طبیعت ارتباط نزدیکتری داشته باشن؟! چرا یه سینمای ماشینها نداریم؟ من به بچه ام یه ماشین کنترلی دادم برگشته می گه “خوب مرسی ولی من تو این خونه اندازه قفس این رو کجا باید برونم؟!” من واقعا هیچ جوابی نداشتم بهش بدم و فقط شرمنده شدم که یکی از طبیعی ترین نیازهای انسان رو که ارتباط با طبیعته نتونستم براشون برطرف کنم! همون اطراف باغ کتاب رو چرا بایر کردن؟؟؟ اونجا جنگل با صفای همیشه سبز بود که می ذاشت تهران نفس بکشه، چرا اطرافشو جنگل یا باغ نکردن که مردم برن دو دقیقه ببینن اصلا طبیعت چیه یا درخت چیه؟ بچه تو مدرسه پروژه دادن که عناصر طبیعی رو بررسی کنید … یه جا نتونستیم پیدا کنیم که بچه ببینه اصلا سنگ طبیعی تمیز دست نخورده چه شکلیه! اصلا خوب نیست .. نه تو تهران نه تو شهرهای دیگه امکانات نیاز مردم رو برطرف نمی کنن و فقط فضای با ارزش و طبیعت عزیزمونو هدر می دن. ممنون از لیستتون ولی. لطفا این نظر رو انتشار بدید.

  • پاسخ سارا ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ از ۱۲:۲۶

    روبوکیدز رو نگفتید.
    اولین خانه بازی رباتیک ایران
    توی پاساژ گالریا خیابان سیزدهم ولنجک..
    یک ربات داره بنام سامی که با بچه ها حرف میزنه و کلی با ی هیجان انگیز رباتیکی

  • پاسخ حدیث صائب ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ از ۲۲:۰۴

    از معرفیتون ممنونم نصف جاهاشو بلد نبودم سعی میکنم استفاده کنم برای دخترم باز هم اگر مکانهای تازه ای بود بزارین.راستی یه جای دیگه هم هست هم خرید تمام اقلام بچه است هم شهر بازی و تفریحات جالب داره اونم پاساژ بسیار بزرگ شاپرک مخصوص فقط کودکان است که بزرگراه رسالت شرق به غرب نرسیده به مترو دانشگاه علم و صنعت سمت شمالی خیابان است.همه چیش مخصوص کوکان است حتی سرویس های بهداشتی و تعویض کودک و غذای کودک و طلای کودک ومکانهای بازی کودک در طبقه دوم و مشاور کودک و عکاسی کودک و غیره و غیره

  • پاسخ مینا قاسمی ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ از ۰۹:۳۷

    همه این مکان هارو بلدم اما بچه من زیر سه سال و متاسفانه این مراکز گروه بندی سنی نداره اصلن بازیهاش مهیج نیست و کاملن پیش پا افتادس ۱۰۰ سال چرخ و فالک و قطار همونجوریه و همونطور هم مونده و هزار تا چیز دیگه سرسره اصن نداره مگه اینکه بریم کلاسهای مادرو خلاقیت که انقد خلوت و کوچیک و بی روحِ که اصن بچه نمیتونه حضور در جامعه و همبازی داشتن و حس کنه و یه فرش گذاشتن بعد وسایل بازی رو گذاشتن روش ? خیلی جاهام به دوتا سرسره و چندتا واکرو دوتا تاب و چادر بازی قناعت کردن اونم کاملن بی کیفیت و بسیار کثیف
    بیشتر بابد مواظب باشیم بچه ها مریض نشن
    بچه ها جایه اینکه چیز مهیجی رو کشف کنن و یاد بگیرن و هیجان زده بشن بدتر با بی حوصلگی به هرکدومشون یه نگاه میندازه و بعد میگه بغلم کن ?? چه وضعیه
    آدم تو ایران پا بذاره تو هر مرکزی متوجه میشه که اینجا یه کشور جهان سومی هست متاسفانه ??

  • پاسخ محبوبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ از ۱۴:۰۴

    وقت بخیر
    گاهی شرمنده میشویم از کودکانمان، از اینکه خوشحال در پایتخت در بهترین شرایط اجتماعی در کشور، امکاناتمان برایشان در حداقل هاست. تفریحاتی که به انها ارائه میدهیم، خوشحال در پایتخت فراموش نکنید، نه در استاندارد و کیفیت معقول است و نه در کمیت معقول. اینکه جمعا به تعداد انگشتان دست مکان کودکی در شهر چند میلیونی نداریم ایا خوشحالمان می کند؟ فراموش نکنید ما خوشحالان پایتختیم، شهرهای دیگرمان اصلا به حساب نیستند، شاید ادم هم فرضشان نمی کنیم. مکان تفریحی به چه کار فرزندانشان می اید؟ پس بیایید هورا بکشیم برای خود خوشحالمان که همواره با حداقل ها زنده ایم و ژستمان معقول حفظ می شود.

  • پاسخ زهره سادات ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ از ۱۸:۰۷

    سلام. لی لی پوت به آدرس تهرانپارس اتوبان شهید باقری خروجی ۱۹۶ غربی خ اردیبهشت جنوبی جنب شهرداری ناحیه ۴ منطقه ۴. که مکانی برای آموزش مشاغل به بچه هاست مکان خوبی برای تفریح کودکان است.

  • پاسخ علی ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ از ۰۷:۱۳

    من دختره ۲۱ ماه دارم خیلی آب بازی رو دوست داره هرجا میریم حتی یه شیر آب باز میبینه میره سمتش . من ساکن کرج هستم یکی به من بگه کجای تهران یا کرج ببرم که بتونه راحت آب بازی کنه .

  • پاسخ معاد ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ از ۲۰:۳۷

    خوش بحالتون شماهایی که تو تهران هستید نسبت به شهرستان های دورتر از پایتخت خیلی امکانات دارید اصلا بعضی از شهرها و روستاهای ایران خیلی عقب مانده هستند از لحاظ امکانات چنین چیزهایی رو به خواب شب هم نمیتونند ببینند.خیلی از شهرها که شبها مردم ساعت نه دیگه خوابند چون جایی نیست برای تفریح که برن.

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد