جاذبه‌های گردشگری مشگین شهر که باید دید

تاریخ انتشار : 7 تیر 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۲ آبان ۱۴۰۰
جاذبه‌های گردشگری مشگین شهر که باید دید

مشگین‌ شهر در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از اردبیل قرار گرفته و به دلیل هوای خنکش در بهار و تابستان مسافران زیادی راهی‌اش می‌شوند. به خصوص که به تازگی نیز پل معلق این شهر حسابی سرو صدا کرده. و اگر دلتان بخواهد با یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای ایران آشنا شوید، باید راه مشگین شهر را در پیش بگیرید. در این پست تعدادی از جاذبه‌های گردشگری مشگین شهر را معرفی کرده‌ایم.

پارک جنگلی خیاوچایی

در جنوب شرقی مشگین شهر، دره طولانی و سرسبزی قرار گرفته که انتهای آن به میدان سبلان شهر می‌رسد و همین خاص‌ترش کرده. پارک جنگلی خیاوچایی هم در داخل همین دره خوش و خرم قرار گرفته و با درختان گردو، آلبالو و گیلاسش شناخته می‌شود. این پارک که در حاشیه رودخانه خیاوچای واقع شده ماهی قزل آلا هم دارد. که می‌توان در کنار همان رودخانه کباب کرد. جز اینها اگر دلتان آش دوغ بخواهد میتوانید به مدد آش فروشی‌های این پارک دلی از عزا درآورید. راه رفتن و گشت و گذار در این پارک جنگلی می‌تواند روزتان را بسازد. و هوای خنک و مطبوعش که در تابستان به ۱۹ درجه می‌رسد روحتان را تازه کند. پارک جنگلی خیاوچایی در خیابان نواب واقع است.

پل معلق مشگین شهر

 

 

طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه پل مشگین شهر است که در سال ۱۳۹۴ افتتاح شده. پل معلق مشگین شهر در ارتفاع ۸۰ متری قرار دارد. ۳۶۲ متر طولش است، در زیرش رودخانه خیاوچایی جاری است. و دامنه‌های سرسبز سبلان در زیرش زمین را فرش کرده. می‌گویند اگر دلتان میخواهد آدرنالین خونتان بالا برود باید راه رفتن روی این پل را تجربه کنید. در جایی که بزرگ‌ترین پروژه گردشگری اردبیل محسوب می‌شود. و شامل تالارهای پذیرایی، سوئیت، سایت بالن‌سواری ،رستوران گردان و بازارچه‌های صنایع‌دستی، شهربازی و دیگر امکانات تفریحی است. سوار بالن که روزی آرزویی بیش نبودید می‌شوید و از آن بالا همه چیز در مقابلتان ذره‌ای بیش نیست.

آب معدنی اوکوز داغی

اردبیل را به چشمه‌های آب معدنی و خاصیت درمانی‌‌اش می‌شناسند. و مشگین شهر نیز از این قاعده مستثنی نیست. آب معدنی اوکوز داغی یا در فارسی، کوه بچه بز نیز در این شهر و ۷ کیلومتری شهرستان هریس قرار گرفته و چنین خاصیتی دارد. شهرت این کوه نه تنها به دره های سرسبز و باصفایش که به چشمه پرآبش در دل بلندی‌هاست. که همه ساله از بهار تا زمستان عده زیادی از بیماران کلیوی به امید درمان به نزدیکش می‌روند.

بقعه شیخ حیدر

در مرکز شهر مشگین شهر، بقعه شیخ حیدر که محوطه عظیمی را به خود اختصاص داده خودنمایی می‌کند. بقعه ای که متعلق به فرزند شیخ جُنید و پدر شاه اسماعیل اول بوده. این بقعه از بیرون به شکل برجی مدور و از داخل شکل ۱۲ ضلعی و از خارج به صورت استوانه‌ای با ارتفاع ۵/۱۸ متر و قطر ۵/۱۰ متر است. داخل مقبره از دو طبقه تحتانی و فوقانی تشکیل شده است. و درب ورودی سردابه در شمال برج قرار دارد که به وسیله یک راه پله بلند به راه باریک منتهی به سردابه راه دارد.

قبر شیخ حیدر نیز در منتهی الیه سردابه قرار گرفته. بقعه از خارج با کاشی‌های فیروزه‌ای و مزین به آیات سوره فتح و همچنین لفظ جلال اله در شکل‌های مختلف به خط کوفی است. این بنا بازمانده ای از قرن ۷ و ۸ هجری قمری است که کاشی‌کاری‌اش در دوره صفوی تکمیل شده. بقعه شیخ حیدر در خیابان باهنر شمالی مشگین شهر قرار دارد.

رزرو هتل‌های مشگین شهر از اسنپ تریپ

 

دسته:جاذبه

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد