جاذبه های گردشگری علی آباد کتول

تاریخ انتشار : 19 شهریور 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۹ مهر ۱۴۰۲
مسیر آبشار کبودوال

علی آباد کتول یکی از سرسبزترین و دیدنی‌ترین شهرهای استان گلستان است. این شهر در منطقه‌ای کم ارتفاع قرار گرفته است و به خاطر آب و هوای معتدلش معروف شده. قدمت تاریخی علی آباد کتول را هفت‌هزار سال تخمین می‌زنند، اما بیشتر از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های گردشگری طبیعی بسیاری که این شهر دارد باعث شده سالانه گردشگران زیادی علی آباد کتول را به عنوان مقصد گردشگری‌شان انتخاب کنند. در اینجا نگاهی داریم به جاذبه های گردشگری علی آباد کتول:

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال جاذبه گردشگری علی آباد کتول

از جذاب‌ترین ویژگی‌های جنگل‌های گلستان، وجود رودها و آبشارهایی است که در این جنگل‌ها جاری‌ست. آبشار کبودوال که یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری علی آباد کتول است به عنوان تنها آبشار خزه‌ای ایران شناخته می‌شود. برای رسیدن به آبشار کبودوال باید حدود نیم ساعت در مسیری جنگلی پیاده‌روی کنید. در ابتدای این مسیر فروشگاه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها خوراکی یا آش‌های محلی تهیه کنید. اگر در اوایل بهار یا نیمه دوم سال به دیدن آبشار می‌روید قبل از سفرتان آب و هوا را بررسی کنید و اگر  احتمال بارندگی بود لباس مناسب همراه داشته باشید.

آدرس: گلستان، علی آباد کتول، ۵ کیلومتری جنوب شرقی علی آباد کتول

روستای افراتخته

روستای-افراتخته

افراتخته از زیباترین روستاهای جنگلی استان گلستان است. این روستا جنگلی ۱۵۰هکتاری از درختان ۱۹۰میلیون ساله دارد. درختان سرخدار را که گونه‌ای کمیاب هستند و در این ناحیه دیده می‌شوند، به خودی خود از جاذبه های گردشگری علی آباد کتول به حساب می‌آیند. با سفر کردن به افراتخته همزمان که در جنگلی قدیمی قدم‌ می‌گذارید و از زیبایی‌های طبیعت لذت می‌برید، می‌توانید از چشمه‌های آب معدنی متعددی که در اطراف این روستا جاری‌ست استفاده کنید. چاه سنگی پیرآلا، کهنه حمام و گورستان گبری از جاذبه‌های روستای افراتخته هستند که فاصله چندانی با این روستا ندارند و در سفرتان به افراتخته دیدنشان را نباید از دست بدهید.

آدرس: گلستان، علی آباد کتول، ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی علی آباد کتول

روستای نرسو

روستای نرسو

نرسو از روستاهای ییلاقی علی‌آباد است و در ارتفاع قرار گرفته. اهالی روستاهای اطراف برای سکونت ییلاقی به این روستا می‌روند. اگر دلتان می‌خواهد چند روزی از فضای شهری و شلوغی زندگی روزمره به دور باشید به روستای نرسو بروید و در خانه‌های روستایی اقامت کنید. صبح‌های زود می‌توانید از طلوع بی‌نظیر خورشید و مهی که فضا را می‌گیرد لذت ببرید. نرسو از روستاهای قدیمی این ناحیه است و درخت چناری دارد که قدمتش به ۵۰۰ سال می‌رسد. همچنین وجود قبرستان‌های قدیمی و سنگ قبرهایی تاریخی نشان‌ از تاریخی بودن این روستا دارد.

آدرس: گلستان، علی آباد کتول، ۱۸ کیلومتری جنوب غربی علی آباد کتول

روستای زرین گل

دریاچه زرین گل

روستای زرین گل روستایی سرسبز است که در میان جنگل‌های بکر قرار گرفته و حدود یک ربع با دریاچه زرین گل فاصله دارد. چهار طرف روستا را کوه‌هایی سرسبز احاطه کرده‌اند. در شمال و غرب این روستا دو رودخانه جاری است و چشمه بزرگی که در روستا قرار دارد از جاذبه‌های گردشگری این روستا به حساب می‌آید.

آدرس: گلستان، علی آباد کتول، ۱۰ کیلومتری علی آباد

خوراکی‌های محلی

شامی ترشه

چشیدن غذاهای محلی می‌تواند از جاذبه های گردشگری علی آباد کتول باشد. غذاهایی مثل ترشه پلا، آش ترشو، شامی ترشه، سلف خورشت، ماش پلو و حلیم بادمجان از غذاهای محلی و محبوب این منطقه هستند. اگر خواستید در نزدیکی علی آباد کتول به رستوران بروید رستوران حاج علی از معروف‌ترین رستوران‌های این شهر است. هتل کانیار هم دو رستوران خوب دارد که اگر اهل تجربه کردن غذاهای محلی نیستید می‌توانید در آن غذاهای خوشمزه‌ای سفارش بدهید.

آدرس رستوران حاج علی: گلستان، علی‌آباد کتول، خیابان امام رضا، روبه‌روی بانک تجارت مرکزی

آدرس هتل کانیار: گلستان، علی‌آباد کتول، بلوار امام رضا

 

دسته:جاذبه

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد