بهترین قنادی‌های تهران کجاست؟

تاریخ انتشار : 15 دی 1395 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
بهترین قنادی های تهران

در تهران پیش از اینکه قنادی‌های معروف، باب شوند این کافه قنادی‌ها بودند که جای خود را در دل شهروندان باز کردند. کافه‌های اولیه در تهران رفته رفته کمی برای شیرینی‌ها هم جا باز کردند و نام خود را به کافه قنادی تغییر دادند. مشتریان کافه‌ها ممکن بود ساعت‌ها بمانند و فقط یک چای خورده باشند. در نتیجه کافه‌ها، برای ورشکست نشدن، بخش شیرینی فروشی هم به مغازه خود اضافه کردند و از طرفی، بیشتر قنادی‌ها هم یک قسمت را به کافه اختصاص دادند. اما این روزها بهترین شیرینی را از کجا می‌شود خرید و بهترین قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌های تهران کدام‌هاست؟ آنجا که بوی خوب شیرینی را از چند فرسخی می‌توان فهمید.

کافه قنادی اوریانت

کافه قنادی اوریانت

آدم‌ها برای خوردن شیرینی باکیفیت و خوشمزه ممکن است از این سر شهر بکوبند و به آن سر شهر بروند. شناخت قنادی‌های خوب در یک شهر نشان می‌دهد شما آن شهر را چقدر می‌شناسید.

راز موفقیت قنادی‌های معروف نه تبلیغات وسیع آنها که کیفیت آنها و تبلیغ دهان به دهانی است که مشتریان طی سال‌های مختلف انجام داده‌اند. مردم معمولا به قنادی‌هایی که قدمت بیشتری دارند اعتماد بیشتری می‌کنند. اوریانت هم چنین قنادی‌ای است. کافه قنادی اوریانت که عمری دراز دارد در سال ۱۳۲۱ توسط یک خانواده ارمنی افتتاح شده. اوریانت در سال‌های اول فقط نان می‌پخت و بعدها با پخت بیسکوئیت به شهرت رسید.

اوریانت که هم قنادی است و هم کافه، فضای قدیمی‌اش را حفظ کرده و انگار در دهه ۳۰ باقی مانده است. و یکی از بهترین کافه قنادی‌های تهران است. شیرینی پروک (پای زردآلو) و کیک کولیچ (کیک مخصوص عید پاک ارامنه)، گاتا و نان خامه‌ای و بیسکوئیت کافه قنادی اوریانت در خوشمزگی بسیار مشهور است و نباید از خیرش گذشت.

آدرس: خیابان مفتح، نرسیده به دروازه دولت

قنادی مینیون

کافه قنادی مینیون

قدمت کافه قنادی مینیون که به سلطان شکلات معروف است حدود ۷۵ سال است. پس از انقلاب کمونیستی شوروی سابق فردی از اهالی خارکف (اوکراین ) به نام تربوغوسیان خانواده‌اش را به ایران میفرستد و خودش نیز پس از مدتی به ایران مهاجرت می‌کند و باهم یک نانوایی باز می‌کنند و مشغول به کار می‌شوند.

بعد از جنگ، نانوایی تبدیل به شیرینی پزی می‌شود و کم کم پای شکلات هم به میان می‌آید. خانواده تربوغوسیان که حالا تنها بازمانده‌اش روبن، یکی از پسرهای خانواده است، دستگاه‌های شکلات سازی را خودشان از اروپا وارد می‌کنند و اسم مغازه را می‌گذارند مینیون که در زبان فرانسوی یعنی ظریف و زیبا و دوست داشتنی.

کافه قنادی مینیون به شکلات‌های دست سازش معروف است. پیشخوان مغازه را ترافل‌های شکلاتی، شکلات های ویفری، فندقی پر کرده‌اند و از رولت و قهوه فرانسه‌اش هم بسیار تعریف می‌کنند.

آدرس: خیابان سعدی، نبش خیابان هدایت، برادران شهید قائدی

شیرینی بی‌بی

شیرینی فروشی بی بی

شیرینی فروشی بی بی در یوسف آباد در ابتدا فقط شیرینی خشک‌های معروفی داشت. اما این روزها به یکی از معروف‌ترین قنادی‌‌های تهران تبدیل شده و به خصوص کیک تولدهایش طرفدار زیاد دارد و کیک شکلاتی‌اش در همه تهران معروف است.

قنادی پوپک در یوسفآباد قنادی خوب دیگری است که در کیفیت با بی بی رقابت می‌کند. پوپک بالاتر از سینما گلریز است و غیر از شیرینی و کیک‌های خوبش در زمینه نان های مخصوص صبحانه هم فعالیت دارد.

آدرس بی بی: یوسف آباد، میدان کلانتری، خیابان مهرام، نبش سی ام

شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی

باز شدن اولین شیرینی فروشی دانمارکی در خیابان ویلا، اتفاق مهمی برای شیرینی خورهای حرفه‌ای بود. این قنادی هنوز هم با کیفیت خوبی شیرینی دانمارکی را عرضه می‌کند و اگر صبح حدود ساعت ده آنجا باشید، می‌توانید آن را داغ داغ بخرید.

دانمارکی، شاید ارزان‌ترین شیرینی‌فروشی در بین قنادی‌های خوب تهران است و با هر سطح درآمدی که باشید از دانمارکی شیرینی نخورده بیرون نمی‌آیید. دانمارکی شکری محصول ویژه این قنادی است. کافی است بعضی عصرها ساعت ۴ سری به این شیرینی فروشی بزنید تا صفی که برای خرید شیرینی شکری و داغ تازه از تنور درآمده را ببینید.

از دیگر قنادی‌هایی که شیرینی دانمارکی‌اش معروف است قنادی گاندی در ابتدای خیابان گاندی داخل پاساژ است. شیرینی گاندی که دونات هایش هم خیلی معروف است، در سال ۱۳۵۸ تاسیس شده و مشتری‌های ثابتی دارد. بنابراین اگر دیر به قنادی برسید ممکن است با ویترین خالی از شیرینی مواجه شوید.

آدرس شیرینی دانمارکی: خیابان ویلا (استاد نجات اللهی)، بالاتر از هتل هویزه

بیشتر بخوانید: متفاوت‌ترین کافه‌های روباز تهران را بشناسید

قنادی هانس

قنادی هانس

هانس یکی دیگر از قنادی‌هایی است که حتما اسمش به گوشتان خورده است؛ اما از دیده‌ها پنهان است. ممکن است بدون آدرس دقیق برای پیدا کردن هانس راهی خیابان آبان واقع در کریمخان شوید و هانس را پیدا نکنید، چون هانس واقع در کوچه‌ای است و برای رسیدن به آن باید از حیاطی بگذرید. این قنادی سال ۱۳۴۲ راه افتاده و بیشتر از ۵۰ سال سابقه دارد و ساعت کارش محدود است. یعنی اگر بعد از ساعت شش برسید با در بسته مواجه خواهید شد.

این قنادی شیرینی‌های کره‌ای خوشمزهای دارد و علاوه بر آن شیرینی های کوچکی که با چای خیلی خوشمزه است. شیرینی بادام و عسل و تارت های هانس هم لذیذ است و ساعت ۹ صبح که بروید اشترودل های فوق العاده ای گیرتان می آید.

اما معروف‌ترین کیک این قنادی کیک توت فرنگی‌اش است که طرفداران بسیاری دارد. هرچه از ساعت کار این قنادی در طول روز می‌گذرد از تنوع شیرینی‌های آن کاسته می‌شود، چون هر روز به صورت محدود شیرینی می‌پزند. اگر ساعت پنج به هانس برسید فقط شانس خریدن شیرینی کره‌‌ای و شاید دوسه نوع شیرینی دیگر برایتان بماند.

آدرس: خیابان کریم خان زند، خیابان آبان جنوبی، کوچه لطفی، پلاک ۳

آدرس شعبه ۲: شیخ بهایی جنوبی، بلوار علیخانی، مجتمع ونک پارک برج الوند، همکف شماره ۴۸

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

قنادی ناتالی

قنادی ناتالی

قنادی ناتالی از سال ۱۳۴۰ در تهران مشغول است و همیشه با محصولات خوب و ظاهر به روز محبوبیت خودش را حفظ کرده. طبقه دوم این قنادی کافی شاپ دارد و برای خوردن شیرینی با قهوه جان می‌دهد.

از شیرینی‌های خوب ناتالی پای شاتوت است که حتی وسط زمستان هم با شاتوت‌های تر و تازه پخته می‌شود. ناتالی انواع مافین و پای و دونات و کیک شکلاتی خوش طعمی هم  دارد. در ناتالی همیشه با شیرینی‌های جدیدی روبه رو می‌شوید و برای هر سلیقه‌ای شیرینی خشک و تر وجود دارد.

آدرس: سهروردی شمالی، بالاتر از خیابان خرمشهر (آپادانا)، نبش خیابان توپچی

قنادی شهرزاد

قنادی شهرزاد یکی از بهترین قنادی‌های تهران است که همه جوره توقع آدم را از یک قنادی خوب برآورده می‌کند. هم شیرینی ترهایش خوشمزه است و هم شیرینی خشک باکیفیتی دست مشتری می‌دهد.

می‌توان یک روز عصر به شهرزاد رفت و از آنجا برای خانه شیرینی خرید و با اهل خانواده نوش جان کرد. چیزکیک‌های مثلتی شهرزاد و شیرینی کشمشی‌هایش طرفدار زیاد دارد. علاوه بر این کیک شکلاتی‌های خوش طعمی هم در شهرزاد که دو شعبه یکی در میدان آرژانتین و دیگری در یوسف آباد دارد، پخته می‌شود.

آدرس شهرزاد شعبه ۱: میدان آرژانتین، جنب فروشگاه شهروند، طبقه زیرین بانک سامان

شعبه۲: یوسف آباد، خیابان دهم شهریار

قنادی طلایی

آدرس: خیابان میرزای شیرازی، بالاتر از خیابان پانزدهم

بیشتر بخوانید: ۱۵ پیشنهاد برای رفتن به بهترین کافه‌های تهران

دسته:کافه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

۱۰ نظر

  • پاسخ سارا ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ از ۱۲:۳۵

    سلام من یک سوال داشتم من تو اسپانیا زندگی می‌کنم و می خواستم ببینم می شود من یک سفارش بدهم برای یک کیک که برای یکی در تهران بفرسید چون می خواهم برای کیی که خلیی دوستش دارم بفرسم ولی نمی دانم که چگونه می شود پرداخت کرد از شما ممنونم اگر راه حلی دارید چون اینجا من فرض کنید برای کسی می خواهم گلی بفرستم که زود به دسشان برسد بوسیله اینترنت سفارش می دهم و آدرس اه شخص را هم می دهم تا برایش ببرند امیدوارام که شما هم داشته باشید

    • پاسخ مدیریت ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ از ۰۶:۱۸

      دوست عزیز ما کارمون فقط اطلاع رسانی، معرفی جاهای معروف و گردشگری و بالا بردن آگاهی مخاطب هستش و از جایی سفارش نمیگیریم. شما میتونید از https://snappfood.ir/ سفارشتون رو انجام بدید.

  • پاسخ سارا پارسا ۳ شهریور ۱۳۹۷ از ۰۹:۰۹

    جالبه چرا بوتیک شیرینی تارتین و لیست نکردین!!؟
    جز بهترین و لاکچری ترین شیرینی فروشی های تهران هست
    همه میشناسنش،اطلاعات شما به نظرم آپدیت نیست

    • پاسخ مدیریت ۴ شهریور ۱۳۹۷ از ۰۶:۰۳

      دوست عزیز ممنون از کامنتتون. اطلاعات ما همین چند روز پیش آپدیت شده و هدف ما معرفی لاکچری ها نیست.

  • پاسخ سارا پارسا ۴ شهریور ۱۳۹۷ از ۰۷:۴۹

    ممنون بابت پیگیری شما،ولی به نظرم جای دوتا شیرینی فروشی توی لیست بالا قشنگ به چشم میخوره
    منم قصدم فقط لاکچری بودن نبوده،جذابیت شیرینی های تارتین و همچنین اکلر برای کسانی که اهل شیرینی و کیک هستند واقعا مشهود شده.

  • پاسخ Nastaran ۱۸ مهر ۱۳۹۷ از ۱۴:۴۶

    با سلام
    ممنونم بابت سایت خوبتون
    بهترین کیفیت در مورد باقلوا ، سفری که اخیرا به تبریز داشتیم بی شک میتونم بگم باقلوا شارین محشر بود واقعا از نظر کیفیت و طعنش گل سر سبد باقلواهاست

  • پاسخ A Rajabi ۲ دی ۱۳۹۷ از ۰۱:۱۱

    جای شیرینی فروشی ناتلی به هیچ وجه در این لیست نیست .
    معمولا افرادی که استخدام میکنه از دستکش استفاده نمیکنن و حتی دیده شده که روی کیک های تولد مو بوده . برام سواله چجوری این شیرینی فروشی در این لیست قرار دادین

  • پاسخ کورش ۱۵ مهر ۱۳۹۸ از ۱۱:۲۵

    من اصلا از ناتلی راضی نیستم پرسل بی ادب و بی کلاسی داره

  • پاسخ هدی ۲۶ دی ۱۳۹۸ از ۱۸:۲۱

    سلام
    به نظرم عین بی انصافی از قنادی لرد سر ویلا(نجات الهی) یاد نکنیم بهترین گاتای دارچین و گردو رو داره در کنار همه شیرینی های خشک بی نظیرش باید گفت شیرینی ای خامه ای و ترش یه سرو گردن بالاتر ازهمه شیرینی فروشی های لوکس و معروفه کامفت های قهوه اش هم که قدیمی و به نامه اگر وقت داشته باشید همون جا قهوه هم سرو میشه و قهوه های ترکش عالیه
    قنادی گاندی هم هم کیفیت و هم قیمت خوبی داره کیکای شکلاتیش ، تارت میوه و یه نوع شیرینی خشک با فیلینگ آلبالو داره که این آخری با چایی حس سپری کردن وقت در بهشت رو بهتون میده

  • پاسخ مهدی ۱۵ آذر ۱۳۹۹ از ۰۶:۴۵

    شیرینی تارت از بهترین های نوظهور تهران است .مواد اولیه آن با لحاظ شدن سلامتی مشتری تهیه می شود و نوع ارایه اجناس به گونه ایست که مصرف کنند بعد از استفاده به یقین می رسد پول اش را دور نریخته …برای یک مهمانی باکلاس .آبرومند بهترین گزینه است چون یقین دارید مهمان شما مشتری تازه شیرینی تارت خواهد بود.مزه ادب واحترام به مشتری را هم در این قنادی می توانید بچشید
    شیرینی تارت خ دربند ، خیابان الفت ، نبش احمدی زمانی است/شماره تلفن ۲۲۷۰۰۷۷۳
    من مشتری این مغازه هستم گرچه منزلم قم است اما خریدم را از اینجا اناجام می دهم.

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد