بهترین سوغات تهران چیست و از کجا بخریم؟

تاریخ انتشار : 3 مهر 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
بهترین سوغات تهران

شاید فکر کنید که تهران سوغات زیادی ندارد که تا حدودی هم حق دارید، چون بیشتر صنایع‌دستی‌ای که در تهران وجود دارد را می‌توان در شهرهای دیگر که خودشان تولیدکننده‌اند، پیدا کرد.

برای همین هم هست که وقتی حرف از سوغات تهران به میان می‌آید تنها چیزی که به ذهن متبادر می‌شود لباس و کیف و کفش است، چون تهران، شهر پاساژهای رنگارنگ است و دیگر کمتر خیابانی است که یک مرکز خرید نداشته باشد.  البته برخی دیگر مثل ما، نظر دیگری دارند و معتقدند سوغات تهران تنها به لباس ختم نمی‌شود. با اسنپ تریپ همراه باشید:

بازار بزرگ تهران

از خرید لباس و مراکز خرید مهم شهر مثل ارگ تجریش، پالادیوم در زعفرانیه، مراکز خرید ونک و شهرک غرب و بازار تهران و فردوسی که بگذریم، انتخاب‌های دیگری هم پیش رویمان است.

معروف است که چنانچه به بازار تهران بروید، غم دست خالی رفتن به خانه کسی دیگر به کلی فراموش‌تان می‌شود، چون در بازار تهران انتخاب‌ها بی‌شمار است. از ادویه‌های خوش عطر و رنگ و خشکبار گرفته تا پارچه‌های رنگارنگ و ظرف و ظروف را  می‌توان از بازار تهران خرید.

آدرس: میدان پانزده خرداد، سبزه میدان واقع شده.

پاساژ پروانه تهران

انتخاب دیگر رفتن به پاساژ پروانه در چهارراه استانبول تهران است. اگر جمعه‌ها به این پاساژ بروید معمولا دست خالی از آن بیرون نمی‌آیید. در پاساژ پروانه یا جمعه بازار تهران، سوغات شهرهای دیگر مثل گلیم‌های خوش نقش و نگار، گیوه، لباس‌های سنتی و شال‌های ترکمن و انواع و اقسام ظرف و ظروف و عتیقه‌جات را هم می‌توانید با قیمت‌های بسیار مناسب بخرید.

بازار تجریش

از دیگر جاهایی که می‌تواند در خرید سوغات کمکتان کند بازار تجریش است. در بازار تجریش که بوی خوش میوه‌های تازه و خوش رنگ و لعاب و ترشی‌های خانگی فضایش را پر کرده، انتخاب‌های متفاوتی می‌توانید داشته باشید. در فصل توت و شاه‌توت که معمولا اوایل تابستان است، می‌توانید توت‌های فرداعلای باغ‌های تهران را بخرید.
سیب خوش بو و خوشمزه دماوند انتخاب دیگری است که برای سوغات بردن دارید. جاذبه‌های بازار تجریش آنقدر هست که وسوسه خرید چیزی را به جانتان بیاندازد، مثل انواع و اقسام سبزی‌های کوهی.

در محدوده این بازار مراکز خرید زیادی مثل پاساژ قائم‌ و مرکز خرید ارگ را پیدا می‌کنید.

خیابان ویلا

برای خرید سوغات از تهران انتخاب‌های دیگری هم هست، مثل خرید صنایع‌دستی از خیابان استاد نجات‌الهی یا ویلای تهران. سرتاسر این خیابان پر است از مغازه‌های صنایع‌دستی مثل انواع بلور و شیشه، ملیله‌کاری، ظروف نقره و سفال که قشنگی‌ بعضی از آنها آدم را به صرافت خرید می‌اندازد.

برای آشنایی با بهترین شیرینی‌فروشی‌های تهران این صفحه را ببینید.

بوی خوش قهوه در پیاده‌رو

قهوه فروشی تهران

از دیگر سوغات تهران قهوه است. قهوه‌فروشی‌های تهران که بوی خوششان در خیابان‌ها و پیاده‌روهای بعضی از مناطق می‌پیچد، از بهترین سوغاتی‌هایی است که برای عزیزی که در شهری دیگر است می‌توان به سوغات برد. مخصوصا اگر آن عزیز به قهوه هم علاقه‌مند باشد.

حالا قهوه خوب را از کجای تهران می‌توان خرید. چند انتخاب دارید:

در ضلع شمالی میدان هفتم تیر و اول خیابان مفتح شمالی مغازه‌ای قدیمی است که قهوه ادنا نام دارد و سالهاست قهوه می‌فروشد. ویترین کوچک و شلوغ این مغازه پر از بسته های کوچک و بزرگ قهوه، کاکائو و چای است.

قهوه ست نرسیده به میدان فردوسی سر خیابان استاد نجات‌الهی قرار دارد. ویترین مغازه پر از دانه‌های قهوهای آسیاب نشده است.

چهارراه استانبول که زمانی اولین مرکز فروش قهوه در تهران بود. مغازه‌های قهوه‌فروشی زیادی در این چهارراه که تقاطع خیابان فردوسی و جمهوری است شکل گرفتند و به مرور زمان یکی یکی بسته شدند و از میان آنها معروفترینشان یعنی قهوه ریو باقی ماند. این قهوه‌فروشی را از بوی خوش قهوه‌ای که آن محدوده را پرکرده می‌توان تشخیص داد.

سوغاتی‌های ترش و شیرین

دربند تهران

سوهان تنها مختص قم نیست و از حرم حضرت عبدالعظیم واقع در شهرری هم می‌توان سوهان‌های اصیل و باکیفیتی خرید.

از شهریار که آب‌وهوایش برای به بار نشستن درختان میوه مناسب است، کشمش و از دربند تهران هم آلوچه و  لواشک‌های ترش و ملسی می‌توان به سوغات برد که حتی فکر کردن به آن هم دهان آدم را آب می‌اندازد.

پیشنهادهای دیگر:

در یکی دو سال گذشته، مغازه‌های کوچک‌وبزرگی در تهران باز شده که وسایل دکوری زیبایی می‌فروشند. یکی از این مغازه‌ها را در کافه حیاط شصت و سه واقع در میدان فردوسی، خیابان موسوی، نیبش کوچه اعتماد مقدم، پلاک ۳۲ پیدا می‌کنیم.

همچنین با مراجعه به شهرکتاب‌های مختلف می‌توان سوغات مناسبی پیدا کرد. شهرکتاب مرکزی در خیابان شریعتی، نرسیده به خیابان معلم یکی از این جاهاست.

حتما مغازه‌ها و مراکز خرید دیگری که در تهران می‌شناسید را در قسمت نظرات به ما و همه مسافران پایتخت معرفی کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

دسته:سوغات

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد