بهترین رستوران‌های سنتی کاشان کجاست؟

تاریخ انتشار : 13 شهریور 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
رستوران های سنتی کاشان

اسم کاشان با گلاب و خانه‌های تاریخی‌اش عجین شده. بیشتر رستوران‌های سنتی کاشان هم در همان خانه‌های قدیمی به یادگار مانده از گذشته‌ها قرار دارند. اگر برای شما هم سوال است که بهترین رستوران کاشان کجاست؟ در این بلاگ با ماهمراه شوید تا بهترین رستوران کاشان را به شما معرفی کنیم.

رستوران خانه مرشدی

رستوران خانه مرشدی

رستوران خانه مرشدی، از رستوران‌های سنتی کاشان

این رستوران را در خانه‌ای ۲۵۰ ساله پیدا می‌کنید، خانه‌ای که زیباست و حتی اگر قصد غذا خوردن هم در آن نداشته باشید از زیبایی‌اش سرذوق می‌آیید. رستوران خانه مرشدی، رستورانی گرم و صمیمی‌ست که در اتاقی زیبا، روبه‌حیاط قرار گرفته. فسنجون و زرشک‌پلو، بهترین انتخاب در این رستوران است.

آدرس: میدان کمال‌الملک، خیابان دروازه اصفهان، کوچه بوستانی

همه چیز درباره گلاب گیری کاشان

رستوران تالار آینه سرای عامری‌ها

سرای عامری ها

سرای عامری‌ها، از رستوران‌های سنتی کاشان

کاشان را جز گلاب و خانه‌های تاریخی‌اش به سرای عامری‌ها که این روزها کاربری هتل را هم پیدا کرده می‌شناسند. هتل سرای عامری‌ها، از یادگارهای به جا مانده از عصر زندیه، معماری حیرت‌انگیزی دارد.

تالار آیینه سرای عامری‌ها، یکی از رستوران های سنتی کاشان است که هرچند خودش مجلل است، ولی در فضایی سنتی و تالاری پر از آیینه‌کاری قرار گرفته.

یک خوبی غذا خوردن در این تالار این است که به شما فرصت تماشای جاهای دیدنی خانه، مثل سرداب، قالیباف‌خانه و گالری‌هایش را می‌دهد، اما ایراداتی هم به رستوران تالار آیینه وارد است، مثل انتخاب‌های محدود و سرویس‌دهی کُند.

روزهای تعطیل و عید، غذاها در اینجا به صورت بوفه سرو می‌شوند که شامل جوجه، قرمه‌سبزی، زرشک پلو وشیرین پلو و انتخاب‌های دیگر است، اما در مواقع دیگر باید از بین همان غذاهای محدود منو یکی را انتخاب کرد.

سوغات کاشان را از کجا بخریم؟

حتما سوالتان این است که در این رستوران چی باید سفارش داد؟ بهترین غذاهای اینجا، همان غذاهای محلی کاشان است. خورشت لوبیا سفید و گوشت، کوفته سماغ و شفته بادمجان از بهترین‌ها می‌تواند باشد. از فسنجان و کشک بادمجان و ته‌چین بادمجان اینجا هم زیاد تعریف می‌کنند. قیمت‌ها در رستوران تالار آیینه هرچند تقریبا بالاست، ولی در نهایت آدم از غذا خوردن در اینجا سیر می‌شود، ولی از تماشای آنهمه زیبایی نه.

قبل از رفتن به این رستوران حتما باید زنگ زده و میز رزرو کنید. تلفن: ۰۳۱۸۷۱۳۹۴۳۶۴۵

ساعت کار: ۱۲:۳۰ تا ۱۵ ناهار. ۱۹:۳۰ تا ۲۲ شام

آدرس: کاشان، خیابان علوی، هتل سرای عامری ها

راهنمای سفر به کاشان

رستوران خانه منوچهری‌ها

رستوران خانه منوچهری ها

رستوران خانه منوچهری‌ها، از رستوران‌های سنتی کاشان

هتل-خانه منوچهری‌ها با قدمت ۴۰۰ ساله‌اش یکی از گنجینه‌های کاشان به حساب می‌آید، کاشانی که مهد خانه‌های تاریخی است. منوچهری‌ها با بازسازی‌های صورت گرفته، چندین سال است که کاربری هتل را پیدا کرده. و یکی از قسمت‌های هیجان‌انگیزش رستوران آن است که یکی از بهترین رستوران‌های سنتی کاشان هم به‌شمار می‌رود.

البته چه مهمان این هتل باشید و چه نه، می‌توانید در رستورانش غذا بخورید، رستورانی که در اتاق شاه‌نشین است و غذا خوردن در آن حتما می‌چسبد. این اتاق مشرف به حوض آب و باغچه گلکاری شده حیاط است و از زیبایی‌اش هر چه بگوییم کم گفته‌ایم.

از قمصر کاشان چه می دانید؟

و اما درباره غذا در بهترین رستوران کاشان. بهترین زرشک پلو و قیمه را در کاشان می‌توان در این رستوران خورد و از خیر کباب‌هایش هم نگذشت. برای غذا خوردن در این رستوران باید به قول معروف کمی سر کیسه را شل کرد. بعد از صرف غذا هم رفتن به فیلمخانه و سرداب این هتل خالی از لطف نیست.

آدرس:کاشان، میدان کمال الملک، خیابان محتشم کاشانی

فراموش نکنید که می‌توانید هتل و اقامتگاه خود را در کاشان با بهترین قیمت از اسنپ تریپ رزرو کنید.

جاهای دیدنی کاشان با عکس

دسته:رستوران

مطالب مرتبط :

هر آنچه که باید درباره کویر ابوزید آباد کاشان بدانید!

هر آنچه که باید درباره کویر ابوزید آباد کاشان بدانید!

26 فروردین 1402
خانه‎‌های تاریخی کاشان، هنرنمایی معماران ایرانی

خانه‎‌های تاریخی کاشان، هنرنمایی معماران ایرانی

20 آذر 1401

۳ نظر

  • پاسخ نگین ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ از ۰۵:۵۵

    من با جست و جو در سایت ها به رستوران خانه عباسیان رسیدم و انتظار کیفیت بالایی داشتم اما از زمان سفارش تا زمان تحویل غذا حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه طول کشید علاوه بر آن اول باید هزینه را پرداخت کنید و در نتیجه ناچارید که منتظر بمونید از طرف دیگه ما در زمان شلوغی رفته بودیم که همین باعث شد پاسخ گویی هم بسیار ضعیف باشه. کیفیت غذا ها هم بسیار پایین بود که شاید بخاطر زمان شلوغی بود و امیدوارم که در زمان های دیگه ارایه بهتری داشته باشند.

    • پاسخ سلمان ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ از ۰۵:۵۰

      کاملا درست است

      کیفیت بسیار پایین است

  • پاسخ مریم ض ۷ فروردین ۱۴۰۰ از ۱۲:۳۶

    رستوران سرای عامری ها رو با جستجوی اینترنتی پیدا کردم. روز اول حدود ساعت یک و نیم ظهر رسیدیم و گفتند باید از قبل رزرو می کردین و الان امکان پذیرایی نداریم. شب تماس گرفتیم برای رزرو روز بعد که گفتند ساعت ۱۱ صبح تماس بگیرین. ساعت ۱۱ تماس گرفتیم گفتند امکان رزرو ندارن. ما اعتراض کردیم گه خودتون گفتین این ساعت رزرو می شه انجام داد که گفتند شما یک و نیم بیاین نیاز به رزرو نیست. ساعت یک و نیم رفتیم گفتن نمی تونیم پذیرای شما باشیم! که دیگه واقعا ناراحت شده بودیم و میزها هم خالی بود که گفتن اشکال نداره و می تونید سفارش غذا بدین. خلاااصه نگم از برخورد و غذاشون. حجم کم و قیمت خیلی بالا. کیفیت خوب بود عالی نبود.خلاصه ما خیلی پشیمونیم ! اصلا برخوردشون حفه ای نبود. واقعا متاسفم برای همچین مجموعه ای

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد