دیدنی‌های شهر قزوین (۲)؛ آشنایی با مجموعه باغ صفوی

تاریخ انتشار : 14 مرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۱ دی ۱۴۰۱
دیدنی‌های شهر قزوین (۲)؛ آشنایی با مجموعه باغ صفوی

در مطلب قبل با برخی از دیدنی‌های شهر قزوین آشنا شدیم. در اینجا نگاهی داریم به مجموعه باغ صفوی که از دوران صفویه و قاجار به یادگار مانده. باغ صفوی وسعتی بیش از ۶ هکتار دارد و از سردرعالی‌قاپو شروع می‌شود و تا محوطه کاخ چهل‌ستون ادامه پیدا می‌کند. در حال حاضر خیابان و بناهایی به حریم قدیمی باغ تجاوز کرده‌اند و مجموعه کوچک‌تر از چیزی شده که در گذشته بوده با این حال در سفرتان به قزوین با سرزدن به این مجموعه می‌توانید تعداد زیادی از جاذبه‌های گردشگری قزوین را ببینید. با ما همراه باشید و با برخی از جاذبه‌های گردشگری قزوین که در این باغ قرار دارند آشنا شوید.

سر در عالی‌قاپو

سردر عالی قاپو از دیدنی های شهر قزوین

این روزها از ۷ ورودی مجموعه باغ صفوی فقط سردر عالی‌قاپو باقی مانده است. این سردر ورودی اصلی ارگ سلطنتی صفویان بوده است. از تزئینات این سردر فقط کتیبه و کاشی‌کاری‌هایش باقی‌مانده با این حال هنوز انقدر زیبا است که به خودی خود یکی از دیدنی های شهر قزوین به حساب می‌آید.

آدرس: قزوین، سبزه میدان، ابتدای خیابان سپه

عمارت چهل ستون یا کلاه فرنگی

دیدنی های قزوین

یکی از دیدنی های شهر قزوین که در سفرتان نباید از دست بدهید عمارت چهل ستون است. این عمارت تنها عمارتی است که از دوران شاه تهماسب صفوی به یادگار مانده.

چهلستون قزوین به صورت هشت‌گوشه ساخته شده و معماری جذابی دارد. برخی می‌گویند کاخ هشت‌بهشت اصفهان را با الهام از معماری این بنا ساخته‌اند. اگر به دیدن عمارت چهل ستون رفتید به نقاشی‌های دیواری طبقه اول دقت کنید. این نقاشی‌ها یادگاری از دوران صفویه و قاجار هستند. این روزها در این عمارت موزه خوشنویسی قزوین فعالیت می‌کند.

آدرس: قزوین، میدان آزادی (سبزه میدان)

لیست هتل‌های قزوین را به همراه قیمت این‌جا ببینید

گراند هتل

دیدنی های قزوین

این هتل از قدیمی‌ترین هتل‌های ایران است و از اولین اقامتگاه‌هایی است که در ایران با شیوه اروپایی ساخته شد. برنامه‌ریزی بسیاری از اتفاقات مهم تاریخی در این هتل انجام شده و چهره‌های مهم زیادی را به خود دیده. گراند هتل محل استقرار سفرای خارجی و فرماندهی انگلیس بوده و نطفه کودتای ۱۲۹۹ رضا شاه در این هتل بسته شده.

آدرس: قزوین، واقع در مجموعه باغ صفوی

بقعه پیغمبریه

از جاذبه های گردشگری مذهبی قزوین

این مکان با نام چهارانبیا هم شناخته می‌شود و بنا به روایاتی آرامگاه ۴ نفر از پیامبران بنی‌اسرائیل است که خبر تولد حضرت مسیح (ع) را از اورشلیم به شرق آوردند. به جز این چهار پیامبر مقبره امامزاده صالح بن حسن مجتبی (ع) نیز در این مکان قرار دارد. این بنا از معدود بناهای قبل از اسلام در قزوین است که هنوز هم پابرجاست و یکی از دیدنی های شهر قزوین به حساب می‌آید که گردشگران بسیاری را جذب می‌کند.

آدرس: قزوین، خیابان پیغمبریه

عمارت نادری، موزه قزوین، عمارت پهلوی و عمارت قاجاری از دیگر دیدنی‌های قزوین هستند که با رفتن به مجموعه باغ صفوی می‌توانید از آن‌ها هم دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران‌های قزوین کدامند؟

رزرو هتل‌های قزوین از اسنپ‌تریپ

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

آبگرم قزوین کجاست؟

آبگرم قزوین کجاست؟

6 آذر 1397
قلعه الموت

قلعه الموت کجاست؟

10 تیر 1397

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد