جاهای دیدنی ارومیه، معرفی جاذبه‌های شهر آب‌ها (۲)

تاریخ انتشار : 17 تیر 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲ بهمن ۱۴۰۱
جاهای دیدنی ارومیه، معرفی جاذبه‌های شهر آب‌ها (۲)

 ارومیه مرکز آذربایجان غربی و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایران است. این شهر زمستان‌های سردی دارد و بهتر است در فصل‌های گرم سال به آن سفر کنید. در نوشته قبل چند جاذبه مهم ارومیه را معرفی کردیم. در ادامه به معرفی تعدادی دیگر از جاهای دیدنی ارومیه می‌پردازیم.

کلیساهای ارومیه

از آنجایی که شمال غرب ایران در گذشته محل سکونت ارامنه بوده، در آذربایجان غربی به‌خصوص ارومیه کلیساهای قدیمی بسیاری وجود دارد. خیلی از کسانی که به این شهر سفر می‌کنند بازدید از کلیساهای تاریخی را در برنامه سفرشان می‌گنجانند. در ادامه چند کلیسای ارومیه را معرفی می‌کنیم:

کلیسای ننه مریم

کلیسای-شرق-آشور

این کلیسا یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای جهان است که عده‌ای قدمتش را به دوران ساسانی نسبت می‌دهند و بنا به روایتی در گذشته این کلیسا آتشکده بوده و ۳ تن از موبدان هنگام تولد مسیح ستاره‌ایی درخشان را در حرکت به سمت شرق می‌بینند و آن را نشانه تولد منجی‌ دانسته و به سمت اورشلیم می‌روند.

موبدان بعد از بازگشت آتشکده را به کلیسا تبدیل کرده و تبلیغ مسیحیت را شروع می‌کنند. فضای داخلی کلیسا شباهت چندانی به تصویری که از کلیساها داریم ندارد و با قالی‌های دست‌باف مفروش شده و در آن صندلی‌های زیادی وجود ندارد. کلیسای ننه مریم را با اسم کلیسای شرق آشور هم می‌شناسند.

آدرس: خیابان امام خمینی، خیابان خیام جنوبی، پشت کلیسای آنجلیک، کلیسای ننه مریم

کلیسای مارسرگیز

قدمت کلیسای مارسرگیز ارومیه را هم مثل کلیسای ننه مریم به دوران ساسانی نسبت می‌دهند. بنای کلیسای مارسرگیز کاملا از سنگ ساخته شده و بسیار مستحکم است.

بر اساس روایتی شیرین، همسر ناصرخسرو، زنی مسیحی بوده و به ‌خاطر غلبه ایرانیان بر رومیان دستور داده تا این کلیسا ساخته شود. یکی از جذابیت‌های رفتن به چنین بناهایی این است که می‌توانید با قدم‌گذاشتن در آن‌ها شخصیت‌های تاریخی و داستانی‌‌ای را که همیشه درباره‌شان شنیده و خوانده‌اید تصور کرده و خودتان را نزدیک به آن‌ها احساس کنید. کلیساهای هوانس مقدس، مار دانیال، سورپ سرکیس، کلیسای مارگیور کیس، مارتوما از دیگر کلیساهای ارومیه هستند.

آدرس: روستای سیر

چشمه‌های آب معدنی ارومیه

چشمه آب معدنی کوه زنبیل

این چشمه در ۳۶ کیلومتری شمال شرق ارومیه قرار دارد. چشمه کوه زنبیل در گذشته در هر ثانیه حدود ۱۰ لیتر آب خارج می‌کرد که این مقدار این روزها کاهش پیدا کرده.

چشمه آب معدنی هفت‌آباد

مجموع سه چشمه آبگرم معدنی که در کنار همدیگر قرار دارند. چشمه آبگرم هفت‌آباد یا هفتابه می‌گوید که به اعتقاد مردم محلی خاصیت درمانی زیادی دارد. چشمه هفت‌آباد حدود ۴۵ کیلومتر با ارومیه فاصله دارد. چشمه‌های قیزچه، آب‌گرم ایستی‌سو و آب‌گرم محال‌ بار اندوز از دیگر چشمه‌های آب معدنی ارومیه هستند.

دریاچه مارمیشو

دریاچه مارمیشوی ارومیه

یکی دیگر از جاهای دیدنی طبیعی ارومیه دریاچه مارمیشو است که ۴۵ کیلومتر از ارومیه فاصله دارد و در منطقه سرسبز ترگور قرار گرفته. این دریاچه در اثر ناآرامی‌های درون زمین به وجود آمده است.

اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و از دیدن زیبایی‌های طبیعتی بکر لذت می‌برید، در سفرتان به ارومیه به روستای مارمیشو سر بزنید. و از وقت‌گذراندن در حاشیه این دریاچه بی‌نظیر لذت ببرید و در سفر کوتاهتان گونه‌های گیاهی و جانوری متفاوتی را ببینید.

لیست بهترین هتل‌های ارومیه

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

اگر به دنبال لیست هتل‌های ارومیه هستید، این نوشته را بخوانید

اگر به دنبال لیست هتل‌های ارومیه هستید، این نوشته را بخوانید

11 تیر 1398
سوغات ارومیه

سوغات ارومیه را از کجا بخریم؟

22 خرداد 1398

۲ نظر

  • پاسخ Parsa ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ از ۱۵:۳۱

    بازم جاهای دیدنی و تفریحی هست آبشار سینه بز , آبشار سوله دوکل , پیست خوشاکو , چی چست , مجتمع تفریحی باری و …

  • پاسخ سید علی مهاجرانی ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ از ۱۵:۱۴

    ارومیه بسیار دیدنی و مردمانش بسیار با محبت و مهمان نوازند. ولی امکان دیدن از کلیساهای مردم محترم و دوست داشتنی ارامنه برای افراد غیر ارمنی، وجود ندارد. برخورد برخی متولیان این امر همانند قاضی نیلسون یونانیان، مسئول کلیسای مارسرگیز نیز با مسلمانان بسیار اهانت آمیز و همراه با فحاشی بود. لطفا اطلاع رسانی شود تا وقت دیگران نیز همانند من تلف نشود و مورد هتاکی و اسائه ادب واقع نشوند.
    در عین حال هتل آپارتمانی که از طریق اسنپ‌تریپ رزرو کرده بودم بسیار عالی بود.

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد