جاذبه‌های گردشگری رامسر برای سفری هیجان‌انگیز

تاریخ انتشار : 1 مرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۲ آبان ۱۴۰۰
هتل بام رامسر در مجموعه بام سبز به خودی خود از جاهای دیدنی رامسر است.

جاذبه‌های گردشگری رامسر باعث شده که این شهر از قدیم یکی از مقاصد مهم گردشگری ایران باشد. این روزها هم مکان‌های تفریحی‌ای در رامسر ساخته شده‌ که مسافران بیشتری را جذبش می‌کند. در اینجا دیدنی‌های رامسر و مکان‌های تفریحی این شهر را معرفی می‌کنیم تا اگر قصد سفر به رامسر را دارید بتوانید سفرتان را هیجان‌انگیزتر کنید.

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

مکان‌های تفریحی رامسر

اینجا زیپ لاین رامسر است. یکی از تفریحات مهیجی که بام سبز رامسر برای گردشگران در نظر گرفته.

مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز یکی از جاهای تفریحی است که علاوه بر امکانات تفریحی‌ای که برای گردشگران فراهم کرده، فکر محل اقامتشان هم بوده. در این مجتمع تفریحات هیجان‌انگیزی را می‌توانید تجربه کنید. تفریحات آبی‌ای مثل جت‌اسکی، پاراسلینگ، قایق تندرو، شاتل دریایی و اسکی روی آب فقط تفریحات آبی این مجموعه هستند. پینت‌بال، کارتینگ، پیست موتور چهارچرخه، شهربازی و سینمای شش‌بعدی از امکانات تفریحی دیگری هستند که این مجموعه برای گردشگران در نظر گرفته است.

تله‌کابین، زیپ‌لاین و پارک جنگلی این مجموعه هم حسابی معروف هستند. هتل بام سبز رامسر هم دو دسته واحد اقامتی برای مسافران در نظر گرفته: ‌کلبه‌های جنگلی و سوئیت‌های ‌VIP. این هتل با امکانات رفاهی کامل و واحد‌های اقامتی زیبا و فضای سرسبزش اقامت خوبی را برای مسافران فراهم می‌کند.

آدرس: کیلومتر ۵ غرب رامسر، مجتمع رفاهی‌تفریحی شهر سبز

جاذبه‌های دیدنی رامسر

کاخ مرمر

کاخ مرمر از دوران پهلوی باقی مانده و این روزها به موزه تبدیل شده است.

رامسر فقط برای ما جذاب نیست. در سال ۱۳۱۶ به دستور رضاشاه پهلوی کاخی ساخته شد که تا قبل از انقلاب اقامتگاه خانواده سلطنتی بود. بنای این کاخ از سنگ مرمرسفید ساخته شده و به همین دلیل با اسم کاخ مرمر شناخته می‌شود.

این کاخ این روزها به موزه تبدیل شده است. موزه تماشاگه خزر یا همان کاخ مرمر گزینه خوبی است که در سفرتان به رامسر از آن دیدن کنید. مجموعه‌ای از آثار هنرمندان ایران و جهان، شامل مجسمه‌های برنزی و سنگی، آینه، تابلوهای نقاشی و فرش‌های نفیس در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند و شما همزمان که از موزه بازدید می‌کنید می‌توانید از باغ زیبای اطراف کاخ و معماری بی‌نظیر ساختمان موزه لذت ببرید.

آدرس: خیابان شهید رجایی، کاخ مرمر

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه با طبیعت زیبا و چشم‌انداز بی‌نظیرش گردشران را به خودش جذب می‌کند.

قلعه مارکوه در بالای کوهی به همین اسم ساخته شده است. اطلاع دقیقی از تاریخ ساخت این قلعه وجود ندارد، اما براساس نوشته‌هایی که در کتاب‌های تاریخی وجود دارد، عمر قلعه را دوران بعد از اسلام تخمین می‌زنند. قلعه مارکوه با نام بام رامسر هم شناخته می‌شود.

قلعه مارکوه چشم‌انداز زیبایی به دریا دارد و باغ‌های چای و مزرعه‌های برنج و روستاهای اطرافش حس‌وحال خوبی به قلعه می‌بخشند. برای رفتن به قلعه باید حوصله پیاده‌روی داشته باشید و از حدود ۳۰۰ پله بالا بروید. البته از آنجایی که پله‌ها ارتفاع استانداردی دارند، بالارفتن از آنها کار دشواری نیست. دیدن دریا و مناطق اطراف رامسر از بالای قلعه ارزشش را دارد که از این پله‌ها بالا بروید.

آدرس: جاده رامسر به تنکابن، شهر کتالم، خیابان تلارسر

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی به مه غلیظ و سرسبزی اش معروف است و یکی از دیدنی های رامسر به حساب می‌آید.

اگر اهل جنگل‌گردی هستید در سفرتان به رامسر دیدن جنگل دالخانی را از دست ندهید. این جنگل بکر نیمه‌کوهستانی در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر قرار دارد. قدم‌زدن و وقت‌گذراندن در جنگلی سرسبز و پوشیده از درختان بهم گره خورده‌ای که در مهی غلیظ فرو رفته‌اند تجربه متفاوتی خواهد بود.

جنگل دالخانی به کمک شهرداری منطقه، مردم محلی و گردشگران کاملا تمیز مانده و از زباله در آن خبری نیست. اگر شما هم گذرتان به این جنگل بکر افتاد، حتما کیسه‌ای برای زباله‌هایتان داشته باشید و در برگشت زباله‌ها را از جنگل دور کنید.

آدرس: جاده رامسر به تنکابن، جنگل دالخانی

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

هتل‌های ارزان رامسر کدامند؟

هتل‌های ارزان رامسر کدامند؟

7 خرداد 1402
فرودگاه رامسر

همه چیز درباره فرودگاه رامسر

24 اردیبهشت 1398

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد