بهترین رستوران های مشهد؛ در این شهر کجا غذا بخوریم؟

تاریخ انتشار : 29 شهریور 1395 - تاریخ بروز رسانی : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
بهترین رستوران های مشهد

یکی از مهمترین سوال‌های هر سفری را غذا و حواشی آن تشکیل می‌دهد. اینکه چی بخوریم و کجا بخوریم؟ کدام رستوران غذایش بهتر است و منویش پروپیمان؟ کجا بخوریم که خوب بخوریم ولی ارزان‌تر دربیاید؟ تنوع رستوران در شهری مثل مشهد آنقدر زیاد است که پاسخ دادن به این سوال‌ها را سخت می‌کند.

مشهد در بین شهرهای پرمسافر رتبه اول را دارد و همین باعث شده که در هر خیابان چندین رستوران ببینید. رستوران‌هایی که هرچند انتخاب‌های زیادی را پیش رویت قرار می‌دهند، اما به همان نسبت کار را برایت دشوار می‌کنند و از خودت می‌پرسی حالا کدام از این هزار رستوران بهتر است؟ با اسنپ تریپ همراه باشید و با بهترین رستوران های مشهد آشنا شوید:

پدیده شاندیز

رستوران پدیده شاندیز مشهد

در تاریخ، ثبت نشده ایرانی‌جماعت سفر برود و از کباب غافل شود، بخصوص اگر پای شیشلیک در میان باشد. تکه‌های دنده گوساله و گوسفند را منظم به سیخ می‌کشند و روی آتش قرار می‌دهند.

صدای چکیدن آب دنده روی آتش و بویی که راه می‌افتد، هر آدمی را برای خوردنش بی‌قرار می‌کند. موطن شیشلیک، شهر مشهد و بهترین جایی که می‌شود همچین کبابی خورد رستوران پدیده شاندیز است.

شیشلیک‌بازها می‌گویند شاندیز در ارائه غذا خساست به خرج نمی‌دهد، کم نمی‌گذارد و شیشلیک بسیار لذیذی جلویت می‌گذارد و رمز موفقیت هم همین است. این رستوران در شهر شاندیز و در منطقه خوش‌آب‌وهوا و پردارودرختی قرار گرفته که از مشهد ۳۶ کیلومتر فاصله دارد.

هم رستوران ایرانی  دارد و هم رستوران بین‌المللی و لمکده، رستوران تابستانی و باغ پرندگانش که از هرگونه‌ای در آن هست، آن را به مجموعه کاملی تبدیل کرده است.

آشکده یاران

آشکده یاران گناباد مشهد

هرچند اینطور جا افتاده که در سفرها آش را باید در جاده خورد و هر شهر آنقدر تنوع غذایی دارد که دیگر نوبت به آش نمی‌رسد، اما صف طویل جلوی آشکده یاران گناباد، عکس این نظر را ثابت می‌کند.

آشکده یاران گناباد، جزو معروف‌ترین رستوران‌های مشهد است که در سال ۱۳۸۹ باز شده و از آن زمان به بعد به به خاطر تنوع بالای آش‌ها به انتخاب همیشگی مسافران مشهد تبدیل شده است.

در اینجا هر نوع آشی می‌شود پیدا کرد، از آش رشته و شله قلمکار تا آش بادمجان و ماست و گوجه و شله مشهدی و آش‌هایی که در عمرتان یکبار هم طعمشان را نچشیده‌اید. به خاطر همین هم هست که می‌گویند در انتخاب آش باید دقت کرد. تنوع بالاست و ریسک زیاد.

آشکده یاران، برنده کاسه سیمین از جشنواره ملی آش شده که هرساله در زنجان برگزار می‌شود. قیمت‌ها بالا نیست و تقریبا هر ساعت از روز که بروید آماده سرویس دادن هستند، به غیر از ماه رمضان‌ها که باید زود به خود جنبید.

آدرس: بلوار معلم نرسیده به میدان دانش

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل سفر به مشهد

پسران کریم

رستوران پسران کریم مشهد

یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های مشهد، پسران کریم است. این رستوران، چلوماهیچه و چلوگوشت‌های معروفی دارد. مرحوم کریمقاسم‌زاده از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۶ مدیریت رستوران را بر عهده داشت و بعد از او پسرانش چراغ کسب‌وکار را روشن نگه داشتند و دو رستوران دیگر هم به رستوران قبلی اضافه کردند.

در اینجا هم همان رسم رستوران پدیده شاندیز حاکم است، یعنی هر پرس آنقدر زیاد است که کفاف دو نفر را می‌دهد و گاهی دیده شده که مردم به دلیل پرخوری نای بلند شدن نداشته باشند. این رستوران همیشه آنقدر شلوغ است که برای خوردن غذا باید در صف بایستید.

شعبه ۱: انتهای خیام شمالی، مجتمع مروارید

شعبه ۲: خیابان دانشگاه، بین دانشگاه ۲۲ و ۲۳، برج آلتون

سید و  پسران

دیزی سید و پسران جاغرق مشهد

دیزی، غذای هوس‌انگیزی است که هرچند در سفرها چندان مورد استقبال مواقع نمی‌شود، اما وقتی پای دیزی خوب به میان بیاید قضیه فرق می‌کند. بخصوص دیزی سنگی که در باغ سرسبز و خوش‌آب‌وهوایی سرو شود.

دیزی سید و پسران در مشهد همه این ویژگی‌ها را دارد. دیزی را در ظروف سنگی و از صبح زود بار می‌گذارند و در آن گوشت تازه و فراوان می‌ریزند که حسابی چرب شود و درکنارش ماست و ترشی هم جا می‌دهند و کل این بسته قیمت بسیار کمی دارد.

رستوران سید در ابتدای جاده جاغرق، سال ۱۳۷۴ افتتاح شده و انواع و اقسام کباب‌ها را هم در منویش گنجانده، ولی اینجا دیزی و املت حرف اول را می‌زند و کباب به فراموشی سپرده می‌شود.

آدرس: بلوار آیت‌الله دستغیب

از دیگر  بهترین رستوران های مشهد:

رستوران راستگو. آدرس: بلوار وکیل آباد، بین وکیل آباد ۲۳ و ۲۵

رستوران احسان. آدرس: خیابان احمد آباد.مقابل هتل هما

رستوران باغ زیتون. آدرس: بلوار خیام

اگر قصد سفر به شهر مشهد دارید، می‌توانید هتل و اقامتگاه خود را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ رزرو کنید. همچنین می‌توانید بلیط هواپیما خود را با بهترین قیمت بخرید.

دسته:رستوران

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

۳ نظر

  • پاسخ eli ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ از ۱۱:۰۶

    رستوران معین درباری واقعا عالی بود من هر دوبار مشهد به آنجا رفتم

  • پاسخ مشهدی ۱۸ مهر ۱۳۹۷ از ۰۸:۰۰

    دنده ی گوساله؟ فاتحه ی آبروی رستوران های مشهد رو خوندی که! دنده گوساله کجا بود؟ گوسفندیه

  • پاسخ سیدوحید ۲۵ آبان ۱۳۹۷ از ۱۶:۴۳

    ما در سفر رستوران چلوکبابی رضایی نزدیک مقبره نادرشاه افشار را رفتیم غذای تازه و عالی بود

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد